امور زیربناییراه و ساختمان

افزایش ۲۵ درصدی قیمت بلیت قطار از سه روز آینده

معاون مسافری راه‌آهن اظهار داشت: با این افزایش قیمت بخش کوچکی از زیانی که شرکت‌های حمل و نقل مسافری متحمل شدند جبران خواهد شد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی،، میرحسن موسوی در جمع خبرنگاران درباره افزایش نرخ بلیت قطار که از چند روز آینده اعمال می‌شود گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا سامانه خرید بلیت قطار اصلاح شد و برای هر کوپه دو بلیت صادر شد اما افرادی که به صورت خانوادگی قصد سفر داشتند باید همان چهار بلیت برای کوپه را در یافت می‌کردند که در غیر این صورت سایر افراد که به صورت انفرادی سفر می‌کردند در یک کوپه چهار نفره برای دو نفر بلیت صادر می‌شد.

وی ادامه داد: همچنین در کوپه‌های شش نفره هم برای سه نفر بلیت صادر می‌شد.

معاون مسافری راه‌آهن با بیان اینکه از ابتدای بهمن‌ماه افزایش قیمت بلیت قطار برای کوپه‌هایی که دو نفر اقدام به خرید بلیت کردند و برای کوپه‌های شش نفره که سه نفر بلیت آن را خریدند افزایش پیدا می‌کند گفت: اگر فردی کوپه دربست را خریداری کرده باشد مشمول افزایش قیمت بلیت ۲۵ درصدی نخواهد شد.

موسوی گفت: این مصوبه از سه روز آینده به اجرا می‌رسد.

وی ادامه داد: با این افزایش قیمت بخش کوچکی از زیانی که شرکت‌های حمل و نقل مسافری متحمل شدند جبران خواهد شد.

معاون مسافری راه آهن تاکید کرد: هیچ افزایش قیمتی برای نوروز نداریم.

موسوی همچنین با اشاره به دریافت وام کرونایی شرکت‌های حمل و نقل ریلی گفت: تاکنون فقط سه شرکت ریلی توانستند وام کرنایی بگیرند.

به گزارش آرمان اقتصادی، با محدودیت‌های صدور بلیت قطار برای پیشگیری از شیوع کرونا برخی از خانواده‌ها به جای اینکه چهار بلیت در یک کوپه را خریداری کنند برای افزایش راحتی خود اقدام به خرید دو بلیت در یک کوپه کردند چرا که اسم فامیل با همدیگر متفاوت بود و سیستم قادر به تشخیص خانواده بودن این افراد نبودند.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا