خودروصنعت، معدن، تجارت

قیمت سایناs و کوئیکs اعلام شد

شورای رقابت برای سه ماهه پایان سال قیمت خودروی سایناs را حدود ١۴٠ میلیون و کوئیک s را ١٢۵ میلیون تومان اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، در دی‌ماه امسال و در جلسه شورای رقابت تعیین قیمت خودروهای کوئیک s و سایناs از طریق روش کیلینیک تجاری به مرکز ملی رقابت واگذار شده بود.

این در حالی است که تازه‌ترین اعلام شورای رقابت از انجام قیمت‌گذاری این دو خودرو برای سه ماهه پایان سال حکایت دارد.

براین اساس، قیمت کارخانه سایناs ١۴٠ میلیون و ۶۲۵ هزار تومان و قیمت کارخانه کوئیکs ١٢۵ میلیون و ۳۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان برای اعلام شد.

از ابتدای سال جاری که شورای رقابت که قیمت‌گذاری خودرو وارد شد هر سه ماه یکبار و براساس تورم بخشی بانک مرکزی قیمت خودروهای مشمول مورد محاسبه و جهت اجرا به خودروسازها ابلاغ  و در نهایت فروش از طریق ثبت نام و انجام قرعه کشی انجام می شود.

این در حالی است که اعلام اخیر شیوا – رئیس شورای رقابت – از این حکایت داشت که با بررسی‌ تورم بخشی برای وضعیت قیمتی خودروسازها، شورای رقابت تصمیم گرفت که هیچ افزایش قیمتی تا پایان سال اعمال نشود.

وی گفته بود که تورم بخشی از سوی بانک مرکزی برای ایران خودرو  ۱۴.۱ درصد و برای سایپا ۱۴.۷۵ درصد اعلام شد که با توجه به افزایش نسبی بهره وری و کیفیت باید خودروسازان حدود ۱۰ درصد افزایش قیمت می‌دادند اما با توجه به اینکه در حال حاضر قیمت در بازار خودرو کاهشی است و این روند ادامه پیدا می کند، همچنین به دلیل کرونا تقاضا در سال جاری پایین است، به دلیل جلوگیری از ایجاد هیجان در بازار خودرو هیچ افزایش قیمتی تا پایان سال نداریم.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا