بورسبورس اوراق

ارتفاع ۱.۲ میلیون واحد شاخص بورس دوباره از دست رفت

در حالی که رئیس جدید سازمان بورس در نخستین دستور کار خود در جلسه با حقوقی‌ها است، شاخص بورس در آغاز دادوستدهای امروز بازار سرمایه با ثبت بیش از ۱۸هزار واحد افت، دقایقی پیش ارتفاع ۱.۲ میلیون واحد را از دست داد.

به گزارش آرمان اقتصادی، در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه تا به این لحظه تعداد یک میلیارد و ۷۷۵میلیون سهم و حق‌تقدم به‌‌ارزش ۲هزار و ۱۱۰میلیارد تومان در ۲۰۸هزار نوبت دادوستد شده و شاخص بورس با افت بیش از ۱۸هزار واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۱۹۶هزار واحد قرار گرفته است.

بیشترین اثر منفی بر افت دماسنج بازار سهام نیز تا کنون به نام نمادهای ملی صنایع مس ایران، صنایع پتروشیمی خلیج فارس و سرمایه‌گذاری تلامین اجتماعی شده است.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم تا کنون روز منفی را پشت سر گذاشته‌اند، به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) ۴۷۸۲واحد، کل (هموزن) ۲۵۱۸واحد، قیمت (هموزن) ۱۶۴۷واحد، آزاد شناور ۲۳۶۹۹واحد و شاخص‌های بازار اول و دوم به‌ترتیب ۱۴۵۱۹ و ۳۳۱۸۶ واحد افت کرده‌اند.

در بازارهای فرابورس ایران هم تا به این لحظه با معامله ۳۳۱میلیون ورقه به‌ارزش ۵۸۰میلیارد تومان در ۸۷هزار نوبت، آیفکس ۱۴۹واحد افت کرده و در ارتفاع ۱۷هزار و ۷۵۰واحد قرار گرفته است.

شایان ذکر است رئیس جدید سازمان بورس در حالی صبح امروز جلسه هماهنگی با حقوقی‌ها را در نخستین دستور کار خود قرار داده است که پیش‌تر اعلام کرد بود رفتارهای هیجانی برخی سهامداران خرد تعادل بازار را به هم می‌زند و باعث کاهش قیمت‌ها می‌شود.

آخرین اخبار اقتصادی در توئیتر آرمان اقتصادی. (کلیک کنید)

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا