تجارتصنعت، معدن، تجارت

سرنوشت ارج مجددا در ابهام/ مذاکره وزارت صنعت با دو متقاضی جدید

مدیرکل صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت، معدن و تجارت آخرین وضعیت واگذاری کارخانه ارج را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، عباس هاشمی در پاسخ به این که قرار بود تا اوایل خردادماه سال جاری موضوع واگذاری کارخانه ارج در دستور کار قرار گیرد، اظهار کرد: با توجه به محدودیت‌های موجود در سیستم بانکی سرمایه‌گذار ایرانی که اعتباراتش خارج از کشور قرار دارد با مشکلات انتقال پول مواجه شده و اعلام کرده که این اتفاق زمان‌بر است.

وی از درخواست جدی دو متقاضی برای خرید کارخانه ارج خبر داد و گفت: با دو بخش خصوصی متقاضی مذاکرات جدی صورت گرفته است و وزارت صنعت، معدن و تجارت در این خصوص مطمئن است که این دو متقاضی خواستار مقوله تولید پس از خرید کارخانه ارج هستند.

مدیرکل صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به این که ارزیابی اولیه از قیمت پایه واگذاری کارخانه ارج منقضی شد، بیان کرد: مجددا یک هفته قبل ارزیابی ثانویه قیمت‌ پایه کارخانه در دستور کار قرار گرفت و با چند درصد افزایش نسبت به قبل روبه‌رو بودیم.

به گزارش ایسنا، هاشمی در اوایل اردیبهشت‌ماه سال جاری در گفت‌وگویی با خبرنگار ایسنا از احتمال واگذاری کارخانه ارج تا اوایل خردادماه سال جاری خبر داده بود.

بنابر اطلاعات رسیده مساحت زمین کارخانه ارج بالغ بر ۱۰۰۰ مترمربع است و براساس قیمت‌گذاری اولیه که اعتبار آن منقضی شد قیمت هر مترمربع زمین معادل ۸۰۰ تا ۹۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده بود که در حال حاضر با افزایش مجدد قیمتی روبرو شده است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا