بورسبورس اوراق

حقوقی ها در زمان ریزش بازار باید ایثارگری کنند/ دژپسند: قالیباف به من اعتماد نکرد

وزیر اقتصاد با حمایت از عرضه حقوقی ها در بازار سرمایه گفت: یکی از راهکارهای جلوگیری از ایجاد حباب عرضه متناسب است. از طرف دیگر در زمان ریزش حقوقی ها باید ایثارگری کرده و مانع از ریزش با شیب تند شوند.

به گزارش آرمان اقتصادی، فرهاد دژپسند در مراسم تودیع و معارفه رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان گفت: این جلسه یکی از سخترین جلسات بنده است چون دو تغییر مسئولیت مواجه هستیم، چه اینکه آقای قالیباف از یک سنگر مهم به یک سنگر دیگر خواهند رفت اما در طبقه پنجم وزارت اقتصاد حضور خواهند داشت.

وی افزود،  به هر حال بازار سرمایه مدیر گران سنگی را از دست خواهد داد. معتقدم اگر اقدامات غیر حرفه‌ای برخی دوستان نبود حتما میتوانستیم آقای قالیباف را به ادامه خدمت قانع کنیم.اما ایشان برای بار دوم به بنده اعتماد نکرده و استعفای خود را در اختیار رسانه ها و شورای‌ عالی بورس قرار دادند. بنده به ایشان حق میدهم چراکه اظهار نظرهای غیر حرفه ای مانع از ایجاد تعادل در بازار سرمایه میشد.

وزیر اقتصاد گفت: عملکرد آقای دهقان در دوسال گذشته در تمام حوزه ها از جمله مقررات نویسی برای بازار سرمایه مناسب بوده است.

دژپسند بابیان اینکه، اصحاب رسانه باید در زمینه بازار سرمایه به ما کمک کنند، گفت: آمار و اطلاعات عملکرد بازار سرمایه در ده ماه ابتدای سال نشان دهنده عملکرد متنوع و توسعه بخش در این حوزه است. به عنوان مثال اینکه برای اولین بار در کشور احراز هویت الکترونیکی کلید خورد قابل توجه است. همچنین نقدشوندگی بازار افزایش یافته و پذیرش شرکتها تسریع شده است. از سوی دیگر بازارگردانی سهام در عرض دو ماه جهش قابل توجهی داشت.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه، شرایط اقتصاد ایران با سایر کشورها متفاوت است، گفت: اگر دولت بخواهد در این بازار حمایتها مستقیم داشته باشد با قانون مغایر است اما تلاشهای جدی در این زمینه انجام شده است. از طرف دیگر تلاش کردیم تا سهم بازار سرمایه در تامین مالی از ۲۶۴هزار میلیارد به ۵۰۰هزار میلیارد تومان برسد که این هدف گذاری نیز محقق شد.

وی گفت:اخیرا نامه ای در خصوص عملکرد منفی حقوقی ها در عرضه سهام منتشر شد اما توجه داشته باشیم که اتفاقا این موضوع نکته مثبت عملکرد شرکتهای حقوقی است. یکی از راهکارهای جلوگیری از ایجاد حباب عرضه متناسب است. از طرف دیگر در زمان ریزش حقوقی ها باید ایثارگری کرده و مانع از ریزش با شیب تند شوند.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا