اقتصاد کلانبورسبورس اوراق

قالیباف به من اعتماد نکرد، استعفا را اول رسانه‌ای کرد!

وزیر امور اقتصاد و دارایی با اشاره به استعفای قالیباف اصل از سمت ریاست سازمان بورس گفت: اقای قالیباف به من اعتماد نکرد و استعفای خود برای دومین بار را ابتدا رسانه‌ای و بعد به شورا اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، فرهاد دژپسند در مراسم تودیع و معارفه روسای سازمان بورس و اوراق بهادار، با تاکید بر اینکه اگر اقدامات غیرحرفه‌ای نبود، می توانستیم از حضور قالیباف بهره ببریم،اظهار کرد: اقای قالیباف برای دومین استعفا به من اعتماد نکرد و ابتدا رسانه‌ای و بعد به شورای عالی بورس اعلام کرد.

وی ادامه داد: البته من به ایشان حق می دهم.برخورد و دخالت‌های غیرحرفه ای امکان کار را گرفته بود.

همچنین بخوانید

وزیر امور اقتصاد و دارایی در ادامه با تاکید بر اینکه طی چند ماه گذشته اقداماتی در بورس انجام شد که می تواند الگو قرار بگیرد توضیح داد: ظرفیت سازی برای صدور کد بورسی با مدیریت خوب صورت گرفت و احراز هویت در کشو برای نخستین بار غیر حضوری شد.

دژپسند با اشاره به نقد شوندگی بازار سرمایه اظهار کرد: همچنین اگر شرکتی قصد پذیرش در بورس را داشته باشد حداکثر یک ماه زمان نیاز دارد. ظرفیت بازارگردانی هم ظرف دو ماه به اندازه ۱۰ سال افزایش یافت که ناشی از مدیریت خوب در بورس بود. بازار سرمایه بازار کشف قیمت ها است و باید به این نکته توجه کنیم که شرایط اقتصاد ایران با دنیا متفاوت است.

وی با بیان اینکه در ۱۰ ماهه ابتدای سال تامین سرمایه از طریق بازار سرمایه به ۵۰۰ هزار میلیارد تومان رسید گفت: این در حالیست که این رقم در کل سال گذشته ۲۶۴ هزار میلیارد تومان بود.

پاسخ دژپسند به عملکرد حقوقی ها در بورس

دژپسند در ادامه با اشاره به انتقاداتی که در مورد عملکرد حقوقی ها در بورس مطرح می شود گفت: میزان فروش حقوقی ها حسن است زیرا مانع از افزایش حبابی قیمت ها می شود.

وزیر امور اقتصاد و دارایی ادامه داد: ارزیابی عملکرد بورس باید در این فضا صورت بگیرد نه در فضای غبارآلود سیاسی، باید به حقیقی ها اطمینان داده شود اگر پول از بازار سرمایه خارج شود به کجا خواهد رفت؟

دژپسند با تاکید بر اینکه رئیس سازمان بورس باید در مجامع سیاستگذار حضور ثابت داشته باشد، گفت: بازار سرمایه برای اقتصاد ایران یک امر اجتناب ناپذیر است اما در حال حاضر کمی نامتعادل شده و باید در مسیر تعادل بخشی حرکت کند. بنابراین گام نخست تعادل بخشی و گام دوم توسعه بازار است.

وی با بیان اینکه سودآوری شرکت های بورسی در ۹ ماهه امسال نسبت به سال گذشته سه برابر شده است، عنوان کرد: این آمار نشان می دهد که بازار سرمایه پویایی لازم را دارد و بهتر است به این قابلیت ها توجه کنیم.

دژپسند با تاکید بر اینکه بازار سرمایه متعلق به دولت نیست اظهار کرد: این بازار متعلق به کشور است.

وعده وزیر اقتصاد برای یک تامین مالی گسترده

وی در ادامه از پذیره نویسی یک شرکت ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی به مناسبت میلاد حضرت فاطمه (س) خبر داد و گفت: برای توسعه بازار به محیط آرام نیاز داریم. توسعه به رقم شاخص نیست، لطفا روی شاخه ننشینید و از بن نبرید، زیرا اگر این شاخه بریده شود همه خواهیم افتاد.

 

منبع
ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا