انرژی

حل مشکل قطع همزمان برق و آب در اهواز

ایسنا/خوزستان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور با اشاره به اقدامات انجام‌شده در رفع مشکلات کم‌فشاری آب شهری اهواز گفت: در اهواز دیگر شاهد اتفاق قطع آب به دلیل قطع برق نخواهیم بود.

حمیدرضا جانباز در حاشیه آغاز پروژه ارتقا و توسعه تصفیه‌خانه فاضلاب غرب اهواز که امروز (۱۱ بهمن‌ماه) برگزار شد، اظهار کرد: ویژگی تصفیه‌خانه بزرگ غرب اهواز این است که در این پروژه از اعتبارات فاینانس خارجی بهره‌مند شده است و جزو معدود پروژه‌ها در سطح کشور است که با توجه به تحریم‌های ظالمانه و عدم تمایل سرمایه‌گذاران خارجی، همه مراحل اجرای کار آن تمام شده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، وی افزود: موفق شدیم طرف چینی را که به عنوان سرمایه‌گذار ۸۵ درصد سرمایه‌گذاری کرده است، پای کار بیاوریم؛ مجوزهای داخلی اخذ شده و گروه کنسرسیوم بسیار قوی در سطح کشور جمع شده است و بخشی نیز از پیمانکاران استان خوزستان هستند.

همچنین بخوانید

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور تصریح کرد: در این پروژه، حدود ۵۰ هزار نفر افزایش جمعیت تحت پوشش تصفیه‌خانه فاضلاب در نظر گرفته شده است و در فاز بعدی، به ۶۸۵ هزار نفر جمعیت و با روش بسیار پیشرفته تصفیه فاضلاب، سرویس خواهد داد و بخش عمده‌ای از مشکلات غرب اهواز به سرانجام می‌رسد.

وی در پاسخ به طرح این مساله که آب آشامیدنی در خیابان‌های بعضی از مناطق سطح شهر اهواز بیش از دو سه روز است که قطع شده است، گفت: واقعیت مطلب این است که شرایط شهر اهواز با توجه به توپوگرافی و مسطح بودن شهر، با شهرهای دیگر متفاوت است؛ تأمین فشار در این شهرهای مسطح مثل سایر شهرهای دارای ارتفاع نیست.

جانباز با اشاره به روش‌های تأمین فشار افزود: در این زمینه یا باید مخازن هوایی نصب کنیم که در مقیاس کلانشهرهای با جمعیت چند میلیون نفری این اتفاق نمی‌افتد، بنابراین ما تعداد زیادی ایستگاه‌های پمپاژ و بوسترپمپ‌هایی داریم که در سطح شهرهای مسطح نظیر اهواز، تأمین فشار می‌کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: بخش‌هایی از شبکه فاضلاب، نیازمند بازنگری است. در واقع در سیستم آب‌رسانی باید حلقه‌های تأمین آب داشته باشیم. بعضاً این حلقه‌ها مختل می‌شوند.

وی با اشاره به مشکلات قطع آب در شهر اهواز افزود: حتماً همکاران من با اخباری که از طریق رسانه‌ها به آن‌ها منتقل می‌شود، تمام تلاش خود را نسبت به رفع این نواقص می‌کنند.

جانباز تصریح کرد: البته در سال‌های گذشته شاهد اقدامات خوبی در زمینه آبرسانی شهر اهواز بوده‌ایم و بزرگ‌ترین این اقدامات این است که توانستیم طرح آبرسانی غدیر را به اهواز برسانیم. غرب و شرق رودخانه کارون و ایستگاه‌های پمپاژ به‌روز شده‌اند و در اهواز دیگر شاهد اتفاق قطع آب به دلیل قطع برق نخواهیم بود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: اکنون تصفیه‌خانه شماره دو اهواز مجهز است تا هر قطعی برق احتمالی را مدیریت کند ولی مناطقی از شهر احیاناً مشکل کم‌فشاری دارند که همکاران ما در تلاش هستند این مشکلات را رفع کنند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا