بین الملل

غول فناوری چین از پنتاگون و خزانه داری آمریکا شکایت کرد

یکی از بزرگترین سازندگان تلفن های هوشمند در جهان یعنی شرکت شیائومی چین با طرح یک شکایت حقوقی در دادگاه ایالات متحده از دولت این کشور خواسته است که این شرکت را از لیست تحریم خارج کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، یکی از بزرگترین سازندگان تلفن های هوشمند در جهان یعنی شرکت شیائومی چین با طرح یک شکایت حقوقی در دادگاه ایالات متحده از دولت این کشور خواسته است که این شرکت را از لیست تحریم خارج کند.

آخرین اخبار اقتصادی در توئیتر پایگاه خبری آرمان اقتصادی. (کلیک کنید)

همچنین بخوانید

رویترز گزارش داد که شیائومی روز جمعه خواستار حذف نام این شرکت از لیست سیاه شرکت هایی که ادعا می شود با ارتش چین مرتبط هستند، شده است.

شیائومی با رد هرگونه ارتباط با ارتش چین، به دادگاه منطقه ای واشنگتن دی سی اعلام کرد که تصمیم دولت آمریکا برای قرار دادن نام این شرکت در این لیست “غیرقانونی و برخلاف قانون اساسی” آمریکاست.

این شرکت چینی با اشاره به اینکه “تعداد قابل توجهی” از شهروندان آمریکایی سهام عمده ای در این شرکت دارند و اینکه سه موسسه مالی مستقر در ایالات متحده جزو ۱۰ سرمایه گذار برتر این شرکت هستند، تأکید کرد که هیچ ارتباطی با ارتش خلق چین نداشته است.

این شرکت ماه گذشته در روزهای پایانی دولت دونالد ترامپ به همراه هشت شرکت دیگر به این لیست سیاه افزوده شدند که همه سرمایه گذاران آمریکایی را ملزم می کند تا پول خود را تا پایان مهلت ۱۱ نوامبر ۲۰۲۱ از این شرکت ها خارج کنند.

این شکایت همچنین خطاب به لوید آستین و جانت یلن، نامزدهای جو بایدن برای رهبری پنتاگون و خزانه داری آمریکا، تأکید می کند که ممنوعیت سرمایه گذاری “صدمه فوری و جبران ناپذیری به شیائومی وارد خواهد کرد”.

در این شکایت آمده است: روابط استراتژیک شرکت شیائومی با موسسات مالی ایالات متحده – که برای ادامه کار این شرکت جهت دستیابی به سرمایه مورد نیاز برای ادامه رشد در یک بازار کاملاً رقابتی بسیار مهم است – آسیب قابل توجهی خواهد دید.

انتهای پیام/

 

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا