بین الملل

تولیدات صنعتی ژاپن به کمترین رقم طی ۷ سال اخیر رسید

به دلیل اثرات منفی ناشی از شیوع ویروس کرونا بر بخش حمل و نقل و ماشین آلات، تولید صنعتی ژاپن در سال ۲۰۲۰ به پایین ترین سطح خود از زمان ثبت داده ها رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از شینهوا، به دلیل اثرات منفی ناشی از شیوع ویروس کرونا بر بخش حمل و نقل و ماشین آلات، تولید صنعتی ژاپن در سال ۲۰۲۰ به پایین ترین سطح خود از زمان ثبت داده ها رسیده است.

آخرین اخبار و مطالب اقتصادی در توئیتر پایگاه خبری آرمان اقتصادی. (کلیک کنید)

همچنین بخوانید

به گفته وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن، تولید این کشور درسال ۲۰۲۰، ۱۰.۱ درصد کاهش یافت، در حالی که شاخص فصلی تولید در کارخانه ها و معادن به ۹۰.۹ رسید. کمترین میزان این شاخص در سال ۲۰۱۵ رخ داده بود که به عدد ۱۰۰ رسیده بود.

بر اساس این گزارش، این رقم کمترین میزان این شاخص از ژانویه ۲۰۱۳ یعنی از زمان در دسترس بودن داده های قابل مقایسه بوده است.

فقط برای ماه دسامبر، شاخص تولید در کارخانه ها و معادن ۱.۶ درصد کاهش یافت و به ۹۳.۲ رسید، که آخرین بازخوانی مربوط به افت ۰.۵ درصدی تجدید نظر شده در ماه نوامبر است.

در عین حال، شاخص صادرات صنعتی ۱.۶ درصد عقب نشینی کرد و به ۹۲.۳ رسید، در حالی که موجودی انبارها ۱.۱ درصد کاهش یافت و به ۹۵.۳ رسید.

این وزارتخانه در ادامه تاکید کرد با توجه به تولیدکنندگانی که مورد بررسی قرار گرفته اند، انتظار می رود تولید کارخانجات در ژانویه ۸.۹ درصد رشد کند و در ماه فوریه ۰.۳ درصد کاهش خواهد یافت.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا