صنعت، معدن، تجارت

برنامه انگلیس برای پیوستن به توافق تجاری ۱۲ تریلیون دلاری آسیا و اقیانوسیه

انگلیس اعلام کرد که قصد دارد یک سال پس از جدایی از اتحادیه اروپا، به یکی از بزرگترین قراردادهای تجارت آزاد جهان بپیوندد.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، انگلیس اعلام کرد که قصد دارد یک سال پس از جدایی از اتحادیه اروپا، به یکی از بزرگترین قراردادهای تجارت آزاد جهان بپیوندد. این توافق که به عنوان CPTPP شناخته می شود، شامل ۱۱ اقتصاد پیشرفته و نوظهور در حاشیه اقیانوس آرام است.

آخرین اخبار اقتصادی در توئیتر آرمان اقتصادی. (کلیک کنید)

دولت انگلیس روز یکشنبه رسماً قصد خود را برای عضویت در توافق جامع و مترقی مشارکت بین اقیانوس آرام (CPTPP)  اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، قرار است لیز تروس، وزیر تجارت بین الملل انگلیس، روز دوشنبه با وزرای ژاپن و نیوزیلند، که طرف های این پیمان تجاری هستند، در مورد تصمیم این کشور مذاکره کند. این در حالی است که مذاکرات رسمی در سال جاری میلادی آغاز می شود.

این پیمان تجاری بر اساس توافق نامه مشارکت بین اقیانوس آرام که مذاکرات آن از سوی ایالات متحده کنار گذاشته شد، صورت گرفته است.

اعضای CPTPP شامل استرالیا، برونئی، کانادا، شیلی، ژاپن، مالزی، مکزیک، نیوزیلند، پرو، سنگاپور و ویتنام هستند که در مجموع حدود ۱۳ درصد درآمد جهان را به خود اختصاص می دهند.

 

طبق گفته دولت انگلیس ، حجم تجارت سالانه بین این کشور و اعضای این گروه با رشد ۸ درصدی از سال ۲۰۱۶ به ۱۱۱ میلیارد پوند (بیش از ۱۵۲ میلیارد دلار) در سال ۲۰۲۰ رسیده است.

لندن می گوید که تولید کنندگان داخلی ، از جمله تولید کنندگان مواد غذایی و نوشیدنی و همچنین صنعت خودرو از این معامله سود خواهند برد، اما انگلیس مجبور نیست مانند قوانین عضویت در اتحادیه اروپا کنترل قوانین ، مرزها و پول خود را واگذار کند.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا