ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

درخواست از دادستانی برای ارایه اینترنت بدون فیلتر به رسانه‌ها و دانشگاه‌ها + فیلم

دبیر شورای عالی فضای مجازی از ارسال نامه‌ای به دادستانی برای ارایه اینترنت بدون فیلتر به رسانه‌ها و دانشگاه‌های بزرگ خبر داد.

ابوالحسن فیروزآبادی – دبیر شورای عالی فضای مجازی – که امروز به مناسبت روز خبرنگار در ایسنا حضور یافت، اظهار کرد: به دنبال مکاتباتی که برخی رسانه‌ها برای داشتن اینترنت بدون پالایش یا فیلتر با ما داشتند و همچنین درخواست برخی روسای دانشگاه‌های بزرگ کشور، ما هم مکاتبه‌ای با دادستانی کل کشور در این زمینه داشتیم و صحبت‌هایی در کمیسیون عالی امنیت در مرکز ملی فضای مجازی در این باره انجام شد و در مجموع به این نتیجه رسیدیم که باید اینترنت مناسب‌تر و بدون فیلتر در اختیار رسانه‌ها و دانشگاه‌های بزرگ قرار بگیرد.

وی اظهار کرد: امیدواریم دادستان کل کشور به عنوان رییس کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه، سازوکاری را برای تسهیل و تایید این موضوع در نظر بگیرند.

دبیر شورای عالی فضای مجازی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود درباره‌ محمدجواد آذری جهرمی به عنوان گزینه پیشنهادی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، بیان کرد: ایشان فردی شناخته شده در حوزه ICT کشور هستند و سابقه خوبی هم در این حوزه دارند.

فیروزآبادی ادامه داد: ارزیابی‌ها از تصدی‌گری‌هایی که ایشان در حوزه وزارت ارتباطات و شرکت ارتباطات زیرساخت داشتند، مثبت است و امیدواریم همانطور که تاکنون منشا اثر خوبی در حوزه مخابرات کشور بودند، در صورت تایید مجلس شورای اسلامی هم بتوانند در وزارت ارتباطات موفق عمل کنند.

وی افزود: به نظر من مواردی که بعضا درباره ایشان و در جهت تخریب در فضای مجازی منتشر شده، حرف‌هایی است که بیشتر به درد افراد احساساتی می‌خورد. موضوعی که در اداره کشور و وزارتخانه تکنولوژیک ارتباطات و فناوری اطلاعات که می‌تواند محور توسعه کشور باشد، باید خیلی جدی‌تر مطرح شود، بحث کارآمدی است. در همین راستا آقای جهرمی سابقه درخشان و خوبی دارند و در حوزه امنیتی هم ماموریت‌های خود را به درستی انجام داده‌ و قطعا باعث افتخار خواهد بود.

دبیر شورای عالی فضای مجازی همچنین در ارزیابی خود از عملکرد محمود واعظی در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: ایشان در حوزه توسعه ارتباطات کارنامه بسیار خوبی دارند و در دوران تصدی آقای واعظی توسعه زیرساخت‌های کشور و شاخص‌های توسعه شبکه کشور، میزان دسترسی مردم و ضریب نفوذ شبکه‌ای در جامعه به میزان بسیاری افزایش و بهبود یافته است.

او تاکید کرد: البته در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات اقدامات انجام نشده بسیاری هم وجود دارد و کسی که وزیر می‌شود باید بتواند در جریان محور توسعه شدن، نقش داسته باشد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا