خودروصنعت، معدن، تجارت

توقف مذاکرات هیوندای موتور و کیا با اپل در مورد ساخت خودروی بدون راننده

شرکت های خودروسازی کیا و هیوندای موتور کره جنوبی فقط یک ماه پس از تایید مذاکرات اولیه خود با اپل در مورد اتومبیل های برقی بدون راننده، اعلام کردند که اکنون در حال مذاکره با این غول فناوری نیستند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، شرکت خودروسازی هیوندای موتور کره جنوبی فقط یک ماه پس از تایید مذاکرات اولیه خود با اپل در مورد اتومبیل های برقی بدون راننده، روز دوشنبه اعلام کرد که اکنون در حال مذاکره با این غول فناوری نیست.

آخرین اخبار اقتصادی در توئیتر پایگاه خبری آرمان اقتصادی. (کلیک کنید)

بر اساس این گزارش، تا ساعت ۰۴:۲۸ دقیقه صبح به وقت گرینویچ، سهام هیوندای با کاهش ۲.۴ میلیارد دلاری از ارزش بازار این شرکت، ۴.۳ درصد سقوط کرد.

سهام شرکت تابعه آن یعنی کیا که در گزارش های رسانه های محلی به عنوان شریک عملیاتی احتمالی اپل مطرح شده بود، نیز ۱۲.۸ درصد یعنی به میزان ۴.۷ میلیارد دلار کاهش یافت.

این خودروسازان روز دوشنبه با رعایت قوانین بازار سهام که آنان را ملزم به ارائه گزارش های منظم به سرمایه گذاران خود در مورد شایعات بازار می کند، گفتند: ما در حال دریافت برخی درخواست های همکاری برای توسعه مشترک خودروهای برقی بدون راننده از شرکت های مختلف هستیم اما آنها در مراحل اولیه قرار دارند و هیچ تصمیمی در این باره گرفته نشده است.

در این بیانیه همچنین آمده است: ما در حال مذاکرات با اپل در زمینه تولید خودروهای بدون راننده نیستیم.

انتهای پیام/

 

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا