بین الملل

هند تا سال ۲۰۳۰ سومین مصرف کننده بزرگ انرژی جهان خواهد شد

آژانس بین المللی انرژی (IEA) پیش بینی کرد که هند تا سال ۲۰۳۰ به سومین مصرف کننده بزرگ انرژی در جهان تبدیل خواهد شد و از اتحادیه اروپا پیشی خواهد گرفت.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، آژانس بین المللی انرژی (IEA) پیش بینی کرد که هند بیشترین سهم از رشد تقاضای انرژی طی دو دهه آینده را به خود اختصاص خواهد داد.

آخرین اخبار و مطالب اقتصادی در توئیتر آرمان اقتصادی. (کلیک کنید)

همچنین بخوانید

بر اساس گزارش این آژانس، پیش بینی می شود این کشور تا سال ۲۰۳۰ به سومین مصرف کننده بزرگ انرژی جهان تبدیل شود.

با افزایش تولید ناخالص داخلی هند به ۸.۶ تریلیون دلار تا سال ۲۰۴۰، مصرف انرژی اولیه در این کشور تقریباً دو برابر یعنی معادل ۱۱۲۳ میلیون تن نفت خواهد شد.

در حال حاضر هند پس از چین، ایالات متحده و اتحادیه اروپا، چهارمین مصرف کننده بزرگ انرژی در جهان است.

آژانس بین المللی انرژی در این گزارش همچنین نوشت: هند با حمایت “نرخ رشد تولید ناخالص داخلی خود که معادل اضافه شدن یک ژاپن دیگر به اقتصاد جهان تا سال ۲۰۴۰ است”، از نظر مصرف انرژی تا سال ۲۰۳۰ از اتحادیه اروپا پیشی خواهد گرفت و به مقام سوم خواهد رسید.

این گزارش همچنین می افزاید: “تا سال ۲۰۴۰، شبکه برق هند بزرگتر از شبکه برق اتحادیه اروپا خواهد بود و از نظر تولید برق نیز سومین شبکه بزرگ جهان خواهد شد.

بر اساس این گزارش، افزایش پنج برابری سرانه مالکیت خودرو در هند منجر به رشد تقاضای نفت در این کشور خواهد شد. این کشور همچنین با افزایش بیش از سه برابری تقاضا برای گاز طبیعی تا سال ۲۰۴۰ شاهد سریعترین رشد این بازار خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا