صنعت، معدن، تجارت

تجارت انگلیس و روسیه برای چهارمین سال متوالی رشد کرد

سفیر روسیه در انگلستان اعلام کرد که گردش تجاری این دو کشور با وجود روابط سیاسی پیچیده برای چهارمین سال متوالی رشد کرده است.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از خبرگزاری تاس، آندری کلین، سفیر روسیه در انگلستان به خبرنگاران گفت: گردش تجاری این دو کشور با وجود روابط سیاسی پیچیده برای چهارمین سال متوالی رشد کرده است.

آخرین اخبار و مطالب اقتصادی در توئیتر آرمان اقتصادی. (کلیک کنید)

همچنین بخوانید

این دیپلمات روسی گفت: گردش تجاری ما در حال رشد است و در سال ۲۰۲۰، ۱۵-۲۰ درصد دیگر نسبت به سال قبل از آن افزایش یافته است. ما برای چهارمین سال متوالی رشد مداوم داشته ایم.

وی در ادامه تاکید کرد که گردش تجاری بین این دو کشور طی سال گذشته میلادی به ۲۳ میلیارد دلار رسید.

کلین همچنین گفت در همین زمان، چارچوب حقوقی روابط روسیه و انگلیس، از جمله در حوزه اقتصادی، تحت تأثیر تصمیم این کشور پادشاهی برای ترک اتحادیه اروپا قرار نگرفته است.

وی گفت: اوایل، به نظر می رسید که ما باید کل چارچوب قانونی روابط را از نو بسازیم. اما توافق نامه [در مورد شرایط برگزیت] برای ما به اندازه سایر کشورها مهم نیست. در حال حاضر، انگلستان مجبور است روابط جدید با کشورهایی ایجاد کند که پیشتر روابط اقتصادی و تجاری شدیدی با آن داشته است، یعنی خود اتحادیه اروپا و اعضای آن، و همچنین با ایالات متحده، چین، ترکیه، ژاپن و طیف وسیعی از دیگر کشورها که روسیه در میان آنها قرار ندارد.

این دیپلمات افزود: روابط اقتصادی ما با انگلستان به خوبی ایجاد شده است و مشمول مقرراتی که در مورد اتحادیه اروپا اعمال می شود، نیست.

وی در ادامه گفت: احتمالاً برخی تغییرات جزئی و تجدید برخی از چارچوب های قانونی را می توان انتظار داشت اما نه در حال حاضر. این امر زمانی اتفاق خواهد افتاد که روابط انگلستان با نزدیکترین همسایگانش برقرار و حل و فصل شود.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا