بورس اوراق

افزایش سرمایه ۵۰درصدی داروسازی ابوریحان

مدیرعامل شرکت داروسازی ابوریحان از افزایش سرمایه ۵۰درصدی این شرکت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، مهندس میثم نورمحمدی گفت: در آخرین جلسه هیات مدیره شرکت، افزایش سرمایه داروسازی ابوریحان از ۶۰۰ میلیارد به ۹۰۰ میلیارد ریال از محل صرف سهام، سلب حق تقدم و صدور سهام جایزه تصویب گردید.

به گفته وی این افزایش سرمایه به منظور ایجاد خط تولید جدید آمپول سازی و ارتقای خطوط GMP شرکت خواهد بود.

شرکت ابوریحان به عنوان یکی از بزرگترین داروسازان کشور، از موفق ترین عملکردهای ۶ ماهه ابتدای سال را در بین شرکت های بورسی دارا بوده و میزان فروش شرکت به رقم کم سابقه ۳۱۵۰ میلیارد ریال در نیمه اول سال رسید که این میزان رشدی ۵۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است. همچنین افزایش ۴۰۰درصدی صادرات، جهش ۷۲ درصدی تولید و تحقق ۱۳۰ درصدی بودجه نیز از دیگر دستاوردهای ۶ ماهه ابوریحان بوده است.

به گفته میثم نورمحمدی در حال حاضر بیش از ۲۷۰ محصول دارویی انسانی و دامی در ابوریحان تولید می شود که این شرکت سازنده انحصاری برخی از این محصولات در کشور و دارای یکی از متنوع ترین و بزرگترین سبدهای دارویی می باشد. از جمله مهمترین داروهای هورمونی و زنان یا برخی بیماری های خاص. همچنین بیش از ۵۰ قلم دارو در واحد تحقیقات شرکت در حال فرمولاسیون است که تا ابتدای سال آینده مجوز تولید حداکثر این محصولات را دریافت کرده و با سبد کامل تر در صنعت دارویی کشور فعال خواهد بود.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا