راه و ساختمانگردشگری

تردد مسافر از مرز دوغارون و اسلام قلعه آغاز شد

بعد از انفجار در مرز دوغارون و اسلام قلعه و توقف تردد مسافر و کالا، طی اقدامات صورت گرفته تردد مسافر از عصر روز گذشته از سر گرفته شده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، روز شنبه ۲۵ بهمن‌ماه بود که انفجارهای مهیب و پی در پی به دلیل انفجار تانکرهای گاز، در مرز ایران و افغانستان و به سمت گمرک اسلام قلعه در خاک افغانستان رخ داد. در این مرز که مبادلات از کانال گمرک دوغارون خراسان رضوی و اسلام قلعه انجام می‌شود به طور کامل متوقف شد.

تازه‌ترین اعلام لطیفی -سخنگوی گمرک ایران- به ایسنا از این حکایت دارد که بعد از مهار آتش و اطفای حریق و لکه‌گیری آتش توسط آتش نشانان ایرانی در خاک افغانستان، شرایط به گونه‌ای فراهم شده که تردد اتباع در مرز امکان پذیر است و می‌توانند با همراه داشتن اسناد سفر اقدام کنند.

همچنین بخوانید

وی ادامه داد: در ساختمان گمرک اسلام قلعه مشکل خاصی ایجاد نشده و باسکول‌ها دچار حادثه شده‌اند که بعد از پاک سازی محل و قرار گرفتن باسکول مبادلات تجاری نیز میسر خواهد بود.

سخنگوی گمرک ایران یادآور شد که تیم‌ها و سازمان‌های مستقر در مرز و پیگیری‌های مسئولان در استان خراسان رضوی و هرات افغانستان برای فراهم شدن شرایط و برگشت به حالت قبل ادامه  دارد این در حالی است که با تمهیداتی که گمرک ایران و سایر دستگاه‌های مستقر در مرز انجام دادند، ۲۰۰۰ کامیون از درگیر شدن با سانحه نجات پیدا کردند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا