ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

گسترش همکاری‌های پست و سازمان نقشه‌برداری کشور

با انعقاد تفاهم‌نامه‌ بین شرکت ملی پست و سازمان نقشه برداری، از ظرفیت‌های مشترک دو سازمان برای خدمات‌رسانی بیشتر به مردم استفاده می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، امروز در آیین امضای تفاهم‌نامه‌ بین شرکت ملی پست و سازمان نقشه برداری که به میزبانی سازمان نقشه‌برداری کشور برگزار شد، رمضانعلی سبحانی‌فر – مدیرعامل، محمدرضا قادری – عضو هیئت مدیره و کاوه دولتی – مدیرکل جغرافیایی و اطلاعات مکانی شرکت ملی پست و غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی – رئیس سازمان، علی جاویدانه – معاون سازمان نقشه برداری کشور، حضور داشتند.

در این جلسه در زمینه‌های گسترش سطح همکاری‌های دو طرف در راستای استانداردسازی و همکاری شرکت ملی پست در غنی‌سازی STI در بستر وب سرویس کدپستی و پروژه ملی جی‌نف، ارائه لایه‌های نقشه پوششی و پارسلی و همچنین توزیع نقشه‌های لجستیک پستی سازمان نقشه‌برداری کشور بحث و تبادل نظر شد.

همچنین بخوانید

سبحانی‌فر با اشاره به ظرفیت‌های پست در ارائه خدمات بهینه و مناسب به مردم، اظهار کرد: با به‌روز شدن کدپستی و پیاده‌سازی پروژه ملی جی‌نف در کشور کمک شایانی به رفع بسیاری از مشکلات شهروندان صورت گرفته و به نحوی که ارائه خدمات غیرحضوری در سازمان‌ها مبتنی بر این اطلاعات گسترش بیشتری پیدا کرده است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: با توجه به نیاز جامعه و دستگاه‌های اجرایی و همچنین با تاکیدات صورت‌گرفته در برنامه ششم توسعه در بهنگام‌سازی نشانی مکان‌محور، شرکت ملی پست پیشتاز و متولی ارسال اطلاعات دقیق و واقعی به مردم در زمینه جی‌نف و کدگذاری بوده و این امر باعث جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده شده است.

جعفرزاده ایمن آبادی نیز در این مراسم گفت: تسهیل فرایندهای کاری و ارائه خدمات بهتر و استفاده از خدمات و ظرفیت های یکدیگر در راستای دریافت اطلاعات مکانی استاندارد و دقیق از اهداف این تفاهم نامه است.

رئیس سازمان نقشه برداری کشور با اشاره به اشتراک گذاری داده، ژئو پرتال و STI در کدپستی، گفت: با تبادل اطلاعات مکان‌محور و جغرافیایی بین دو سازمان علاوه بر ارائه سرویس‌های بهتر و بهنگام به مردم، می‌توان با ایجاد سامانه‌ای این خدمات را مطلوب‌تر ارائه کرد.

بر اساس این تفاهم نامه مقرر شد تبادل اطلاعات مکان محور بین سازمان نقشه برداری کشور و شرکت ملی پست به‌مدت دوسال صورت پذیرد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا