اقتصاد کلان

روسیه به دنبال ارز دیجیتالی

نسخه اولیه روبل دیجیتالی احتمالا تا تابستان آماده خواهد شد.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، بانک مرکزی روسیه پس از مشورت با بانک های این کشور در خصوص راه اندازی ارز رسمی دیجتال روسی اعلام کرد تا تابستان جزییات بیشتری را در خصوص ایده اولیه این ارز اعلام خواهد کرد. الویرا نابلیولینا- مدیر بانک مرکزی روسیه با اشاره به دریافت بازخورد و نظرات بانک های روسی در خصوص روبل دیجیتالی از ماه اکتبر سال گذشته تاکنون گفت روبل دیجیتالی به معنی شکل تازه ای از پول ملی خواهد بود. به گفته خانم نابلیولینا بیشتر بانک ها از ارز دیجیتالی دو مرحله ای حمایت می کنند یعنی ارزی که کیف پول آن توسط بانک مرکزی ایجاد و ود این نهاد هم وظیفه نظارت بر عملیات های انتقال وجه را بر عهده خواهد داشت. 

رییس بانک مرکزی روسیه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در اغاز تابستان جزییات بیشتری از ساز و کار روبل دیجیتالی برای مردم و مشتریان تشریح خواهد شد، گام بعدی در راه اندازی روبل دیجیتالی را شروع عملیات آزمایشی این ارز در بستیر مخصوص دانست. ارز جدید همچنین برای تطاب با نظام بانکی نیاز قانون گذاری در این حوزه خواهد داشت.

همچنین بخوانید

نخستین بار در ماه اکتبر سال قبل بانک مرکزی روسیه از کار بر روی پروژه ارز دیجیتالی خود خبر داده بود. روبل دیجیتال در کنار روبل های کاغذی در چرخه خواهند بود و قرار نیست روبل های کاغذی از چرخه به طور کامل خارج شوند بلکه هدف سهولت انجام تراکنش ها با امکان نگهدایر روبل در کیف پول الکترونیکی و انجام عملیات پرداخت و دریافت با استفاده از موبایل خواهد بود. 

به گفته بانک مرکزی روسیه، روبل دیجیتالی باعث نوآوری و رقابت بیشتر در بخش مالی خواهد شد چرا که باعث انتقال سریع تر و اسان تر وجه بین طرفین معامله می شود و پروژه های دولتی نیز با برنامه ریزی بهتری انجام می شود. در گزارش بانک مرکزی روسیه آمده است امکان مخفی ماندن هویت کاربران روبل دیجیتالی وجود ندارد. هم چنین قرار است میزان ارز دیجیتالی که فرد می تواند در هر زمان در اختیار داشته باشد به میزانی معین و محدود باشد. 

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا