بین الملل

یخبندان تگزاس بزرگ‌ترین کاهش تولید نفت آمریکا را رقم زد

تولید نفت خام آمریکا ۴۰ درصد به خاطر کاهش بی‌سابقه دما در بخش‌هایی از این کشور مخصوصا تگزاس پایین آمده است.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از اویل پرایس، تولید نفت خام آمریکا ۴۰ درصد به خاطر کاهش بی‌سابقه دما در بخش‌هایی از این کشور مخصوصا تگزاس پایین آمده است. خط لوله‌ها و سر چاه‌های نفت یخ زده اند.

 آخرین اخبار اقتصادی در توئیتر آرمان اقتصادی.

همچنین بخوانید

 شرکت خدمات مالی و بانکداری سیتی‌گروپ تخمین می‌زند کل کاهش تولید نفت آمریکا تا اوایل مارس به ۱۶ میلیون بشکه برسد. ولی تاجران نفت این رقم را دوبرابر پیش‌بینی می‌کنند.

 مشکل فقط کاهش تولید نفت نیست. قطعی برق باعث تعطیلی پالایشگاه‌های بسیاری در تگزاس شده و حدود ۳ میلیون بشکه در روز ظرفیت پالایشگاهی این منطقه را پایین آورده است.

 موسسه انرژی اسپکتس اعلام کرد:«گالف کوست آمریکا یک ماشین تولید کننده بنزین است و محصولات خود را به سراسر آمریکا و بازارهای بین المللی می‌فرستد. این شرایط حداقل برای مدت کوتاهی به پالایشگاه های اروپا کمک می‌کند».

 پالایشگاه‌های اروپا یکی از گروه ‌هایی هستند که از یخبندان شدید در تگزاس سود می‌برند. گروه بعدی ائتلاف اوپک پلاس است.  این گروه قرار است در ماه مارس اجلاسی برای تصمیم‌گیری در مورد تمدید کاهش تولید برگزار کند و شرایط تگزاس می‌تواند دست تولیدکنندگان آن را برای افزایش تولید زودتر از موعد باز بگذارد.

 عربستان اعلام کرده قیمت نفت در حال حاضر اجازه افزایش تولید را به آنها می زند. این کشور کاهش تولید داوطلبانه یک میلیون بشکه‌ای خود را از ماه مارس متوقف می‌کند.

 وضعیت جوی در تگزاس تا ماه مارس به شرایط عادی برمی‌گردد ولی مدتی طول می‌کشد تا تولید و فعالیت پالایشگاهی به شرایط طبیعی بازگردد.

 انتهای پیام/۴۲

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا