بین الملل

قیمت جهانی نفت امروز ۹۹/۱۲/۰۱

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۷۵ سنت معادل ۱.۱۷ درصد کاهش به ۶۳ دلار و ۱۸ سنت رسید.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، به دنبال نگرانی ها از طولانی شدن دوره تعطیلی فعالیت پالایشگاه های آمریکا پس از سرمای کم سابقه در جنوب این کشور که می تواند سبب کاهش تقاضا برای نفت خام شود و در حالی که انتظار می رود عرضه نفت گروه اوپک پلاس افزایش یابد، قیمت نفت امروز شاهد کاهش بود و روند کاهشی جلسه قبل را تداوم بخشید.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۷۵ سنت معادل ۱.۱۷ درصد کاهش به ۶۳ دلار و ۱۸ سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا برای تحویل در ماه مارس نیز با ۸۱ سنت معادل ۱.۳۴ درصد افت به ۵۹ دلار و ۷۱ سنت رسید.

همچنین بخوانید

واندانا هاری، تحلیلگر بازارهای انرژی در موسسه واندا اینسایتس گفت: «زمان آن رسیده بود که قیمت ها اصلاح شوند و نشانه هایی از بازگشت فعالیت شبکه برق و صنعت انرژی به وضعیت عادی در تگزاس سبب شده تا این روند اصلاح قیمت آغاز شود.»

روز پنجشنبه و به دنبال سرمای کم سابقه هوا در ایالت های جنوبی امریکا، قیمت شاخص های بازار نفت به بالاترین رقم ها در طی ۱۳ ماه گذشته رسیده بود. در حالی که بر اساس برآوردها موج سرما سبب تعطیلی یک سوم از تولید نفت آمریکا شده است، اکنون توجهات به سمت تاثیر این سامانه آب و هوایی بر فعالیت پالایشگاه ها معطوف شده است.

بر اساس تحلیل موسسه ای ان زد، عدم تقاضا برای خرید نفت خام از سوی پالایشگاه های تگزاس احتمالا منجر به بالا رفتن ذخیره نفت در طی هفته های آتی خواهد شد، هرچند که هم اکنون تولید نفت روزانه آمریکا حدود ۳.۵ میلیون بشکه کاهش یافته است.

تحلیلگران سی تی بانک هم نوشتند، برخی از پالایشگاه های آمریکا ممکن است عملیات تعمیر و نگهداری بخشی از تاسیسات خود را که قرار بود ماه آینده و در استانه فصل سفرهای تابستانی صورت بگیرد، جلو بیاندازند و این سبب کاهش حدودا نیم میلیون بشکه ای تقاضا خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا