بین الملل

سرمای شدید در آمریکا ۲۱ نفر را کشت و آب و برق میلیون‌ها نفر را قطع کرد

یخ زدگی و سرمای شدید در ایالت های مختلف آمریکا باعث کشده شدن ۲۱ نفر و قطع شبکه های آب و برق در این کشور شده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از الجزیره، درپی سرمای شدید در ایالت تگزاس آمریکا، مقامات به ۷ میلیون نفر از ساکنان این ایالت که دومین ایالت پرجمعیت آمریکا محسوب می شود توصیه کرده اند که آب خود را بجوشانند یا کلا از آن استفاده نکنند.

آخرین اخبار و مطالب اقتصادی در توئیتر پایگاه خبری آرمان اقتصادی. (کلیک کنید)

همچنین بخوانید

این در حالی است که منازل مسکونی، بیمارستان ها و کسب و کارهای مختلف با مشکل شکسته شدن شبکه های آب، ترکیدن لوله ها و قطع برق به دلیل سرمای کشنده مواجه شده اند.

پلیس هیوستون، بزرگترین شهر تگزاس، روز پنجشنبه اعلام کرد که یک زن و یک دختر پس از آنکه برای گرم شدن در خودروی خود در یک گاراژ با موتور روشن نشسته بودند، بر اثر مسمومیت با مونوکسید کربن جان خود را از دست دادند.

مقامات فوریت های پزشکی این ایالت نیز اعلام کردند که ده ها نفر دیگر به دلیل مسمومیت با مونوکسید کربن تحت درمان قرار گرفته اند.

طوفان های سرد زمستانی طی هفته گذشته ایالت های مرکزی، غربی و جنوبی، شرکت های آب را مجبور به تلاش برای کنترل شبکه های آب خود همزامان با شروع یخ زدگی کردند.

برق تقریباً ۳.۴ میلیون مشترک در سراسر ایالات متحده تا روز چهارشنبه قطع بود.

شهر کایل در تگزاس، جنوب آستین ، روز چهارشنبه از ساکنان خواست که به دلیل کمبود آب، مصرف را تا اطلاع ثانوی متوقف کنند.

در شهر ممفیس در ایالت تنسی، شرکت ارائه دهنده خدمات برق و آب از ساکنان درخواست کرد مصرف آب خود را تا روز جمعه کاهش دهند.

آب ۳ بیمارستان در شهر شریوپورت در ایالت لوئیزیانا قطع شد. ماشین های آتش نشانی ماموریت آبرسانی به این بیمارستان ها را به عهده گرفتند و مسئولان برای بیماران و کارمندان آب بطری تهیه کردند.

نیک هانتر، شهردار این شهر گفت: در جنوب غربی شهر لوئیزیانا در دریاچه چارلز، بیمارستان ها ممکن است مجبور شوند بیماران را به مناطق دیگر منتقل کنند چرا که فشار آب کم است و به دنبال قطع برق رخ داده است.

انتظار نمی رود که سرمای شدید در آمریکا که منجر به کشته شدن حداقل ۲۱ نفر شده است تا آخر هفته پایان یابد.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا