كشاورزی و دامپروری

کاهش ۳ هزار تومانی قیمت هر شانه تخم مرغ

معاون نظارت و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صمت استان تهران گفت: نسبت به هفته گذشته بطور متوسط روی هر شانه تخم مرغ، ۳هزار تومان کاهش قیمت را مشاهده می‌کنیم.

به گزارش آرمان اقتصادی، سعید محمدی پور با بیان اینکه تشدید نظارت‌ها در بازار شب عید با یکماه تعجیل اتفاق می‌افتد، اظهار کرد: امسال وضعیتی خاص داریم و این نظارت‌ها تا ۱۵ فروردین باید ادامه یابد.

وی با اشاره به اقلام تقاضا محور در ایام پایانی سال گفت: منظور از تشدید نظارت‌ها بر بازار شب عید یعنی کارهای روتین را سرعت می‌بخشیم و تعداد عملیات‌ها را روی چند کالای به خصوص، چند برابر می‌کنیم.

همچنین بخوانید

محمدی پور با اشاره به افزایش قیمت تخم مرغ در ماه‌های اخیر گفت: ما از واحدهای فروش تخم مرغ بازرسی به عمل آورده‌ایم که متاسفانه ۸۵ درصد واحدها متخلف اعلام شدند و امروز کمتر از ۳۰درصد این واحدها متخلفند.

وی ادامه داد: تخلفات بیشتر در حوزه گران‌فروشی، تقلب و کم فروشی است.

محمدی پور خاطرنشان کرد: ما جو را برای متخلفان نا امن کردیم و بعد از شناسایی به سازمان تعزیرات صدور و اجرای حکم‌شان صورت می‌گیرد.

معاون نظارت و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صمت استان تهران افزود: وقتی قیمت‌ها را تحویل بازار می‌دهند، نظارت بر عهده ماست تا ببینیم بدست مصرف کننده نهایی می‌رسد یا خیر.

محمدی پور گفت: ما هم پرونده‌های این متخلفان را به تعزیرات ارسال کردیم که در نتیجه، امروز نسبت به هفته گذشته بطور متوسط روی هر شانه تخم مرغ، ۳هزار تومان کاهش قمت را مشاهده می‌کنیم.

وی افزود: همکاران ما در جهاد کشاورزی عرضه مرغ را در میدان بهمن دو برابر افزایش دادند که با این افزایش، قدری قیمت‌ها کنترل شده است. ما ۱۰هزار بازرسی مرغ داشتیم که ۱۸۰۰ مورد تخلف کشف کرده‌ایم. ارزش آن ۷ میلیارد ریال بود که به تعزیرات ارسال شد.

وی در ادامه بیان گفت: قیمت مصوب مرغ را ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان برای مصرف کننده داشتیم.

محمدی پور گفت: در تهران روزانه ۱۲۰۰ تن مصرف روزانه می‌شود و وقتی جنسی تنظیم بازاری است، دستگاه مربوطه باید این مقدار را تهیه نماید و ارائه کند.

وی ادامه داد: وقتی کالایی به میزان کافی وجود نداشته باشد ، قیمت آن تعادلی نخواهد بود.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا