بین الملل

همه‌گیری کرونا بیش از ۱۰۰ میلیون نفر را مجبور به تغییر شغل می‌کند

طبق گزارش شرکت مشاوره مدیریت مکنزی، از هر ۱۶ نفر در چین، فرانسه، آلمان، هند، ژاپن، اسپانیا، انگلیس و آمریکا یک نفر مجبور است به خاطر اختلال‌های به وجود آمده در بازارهای کار در نتیجه همه‌گیری ویروس کرونا، شغل خود را تغییر دهد.

 به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از راشا تودی، شرکت مشاوره مدیریت مکنزی اعلام کرد اختلال‌های به وجود آمده به خاطر همه‌گیری ویروس کرونا تغییر در بازارهای کار را تسریع کرده و بیش از ۱۰۰ میلیون کارگر در سراسر اقتصادهای بزرگ دنیا مجبورند تا ۲۰۳۰ مشاغل خود را تغییر دهند.

 جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در توئیتر پایگاه خبری آرمان اقتصادی.

همچنین بخوانید

  این شرکت چند ملیتی پیش بینی قبلی خود از تعداد کارگرانی که در ۸ اقتصاد بزرگ دنیا مجبورند تغییر شغل دهند را ۱۲ درصد افزایش داده است. بنابراین از هر ۱۶ نفر در چین، فرانسه، آلمان، هند، ژاپن، اسپانیا، انگلیس و آمریکا یک نفر مجبور است شغل خود را تغییر دهد.

 هفده میلیون از این ۱۰۰ میلیون کارگر تخمین زده شده در آمریکا خواهند بود.

 این گزارش نشان می دهند این کارگران که بیشتر از اقلیت‌هایی مانند جوانان، زنان و کارگران کمتر تحصیل کرده در اروپا و آمریکا هستند، احتمالاً مجبورند به خاطر بحران کرونا به دنبال یک مسیر جدید شغلی باشند. کارگران آمریکایی که مدرک دانشگاهی ندارند ۱.۳ برابر بیشتر احتمال قرار گرفتن در این گروه را دارند و احتمال تغییر شغل کارگران سیاه پوست و اسپانیایی در آمریکا ۱.۱ برابر بیشتر از سفید پوستان است.

 طبق گزارش مکنزی، حدود نیمی از کارگرانی که در دو رده پایینی درآمد قرار دارند باید مهارت‌های جدیدی کسب کنند تا بتوانند به رده بالاتر درآمدی دست یابند.

 این شرکت مشاوره اعلام کرد:« افزایش نرخ تغییر مشاغل به خاطر همه‌گیری ویروس کرونا کسب و کارها و سیاستگذاران را مجبور می‌کند قدمی در جهت حمایت از برنامه‌های آموزشی بیشتر برای کارگران بردارند».

  انتهای پیام/۵۱

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا