انرژی

ساخت دستگاهی برای جلوگیری از انفجار در چاه‌های نفت و گاز

با تلاش فناوران یک شرکت ایرانی ابزار اندازه گیری فشار و دمای درون‌چاهی و سرچاهی میادین‌ نفتی و سیستم جلوگیری از انفجارهای ناخواسته در حین عملیات در چاه‌های نفتی بومی سازی شد.

به گزارش ایسنا، حمیدرضا رفیعی‌زاده، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با بیان اینکه این شرکت زیرنظر مرکز تخصصی دانشگاه نفت اهواز و پارک علم و فناوری خوزستان تولید دو محصول اندازه‌گیری دما و فشار درون‌چاهی را در دستور کاری خود قرار داده است، گفت: این مجموعه دانش بنیان به عنوان بنگاهی اقتصادی و دانش‌محور تمرکز  خود را بر تولید محصولات متنوع و ارائه خدمات فنی و مهندسی در پروژه‌های گوناگون متمرکز کرده است.

وی طراحی، ساخت و تعمیر ابزارهای الکترونیکی درون‌چاهی و سرچاهی مورد استفاده در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی را از محصولات این شرکت دانست و ادامه داد: دستگاه اندازه‌گیری دما و فشار درون‌چاهی یک ابزار درون چاهی است که برای اندازه‌گیری فشار و دمای چاه‌های نفت و گاز مورد استفاده قرار می‌گیرد و اطلاعات دما و فشار را در خود ذخیره می‌کند و اطلاعات آن قابل بازیایی است.

همچنین بخوانید

رفیعی زاده افزود: ما به دنبال کسب ارزش حداکثری از طریق توسعه و گسترش زنجیره ارزش و افزایش مزیت‌های رقابتی و پایدار در سطح ملی و بین‌المللی هستیم.

به گفته وی، استفاده از آخرین استانداردها و ضوابط اجرایی، بهره‌گیری از فناوری نوین، ارائه ایده‌های خلاق، بهره‌گیری از دانش و تجارب متخصصان و کارشناسان، ارتقای کیفیت، تقویت تولید، توزیع و فروش و صادرات به کشورهای هدف با کمک توسعه ارتباطات قوی و توسعه فناوری مهم‌ترین هدفی است که در شرکت پیگیری می‌شود.

بر اساس اعلام معاونت علمی ریاست‌جمهوری، رفیعی‌زاده همچنین بیان کرد: محصول دیگر ما در عملیات‌های مشبک‌کاری در چاه‌های نفت و گاز برای جلوگیری از انفجارهای ناخواسته در حین عملیات کاربرد دارد. با توجه به اینکه چاشنی‌های الکتریکی به امواج رادیویی و بارهای الکتریکی ساکن حساس هستند، این سیستم  به‌گونه‌ای طراحی شده است که امواج را در مدار خود تخلیه می‌کند و مانع رسیدن این امواج به چاشنی الکتریکی می‌شود. این محصول ریسک و خطرات عملیات‌ها را کاهش می‌دهد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا