امور زیربناییراه و ساختمان

گزارش شب سانحه هواپیمایی اوکراین تا پایان سال به مردم اعلام می‌شود

رییس سازمان هواپیمایی کشوری با تاکید بر اینکه تا پایان سال تمام موضوعات و گزارش نهایی در مورد سانحه هواپیمایی اوکراین را به سمع و نظر مردم می‌رسانیم، گفت: منتظر جواب کشور چهارم نمی‌مانیم و اگر تا مهلت باقیمانده جواب ندهند گزارش نهایی اعلام خواهد شد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،، تورج دهقان زنگنه در نشست خبری امروز با اشاره به تعیین و تکلیف انجام پروازهای داخلی برای نوروز اظهار داشت: برای انجام پروازهای داخلی در ایام نوروز تابع دستورات و پروتکل‌های اعلام شده از سوی ستاد کرونا هستیم. تا به امروز دستوری مبنی بر لغو پروازها در ایام کرونا داده نشده است و شرکت‌های هوایی آمادگی کامل برای انجام پروازهای نوروزی دارند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اظهارات خودش درباره هماهنگی انجام شده در سطوح عالی در شب سانحه هواپیمایی اوکراین و برداشت‌ها از جمله وی گفت: طبق ان اکس ۱۳ و کنوانسیون شیکاگو به کشورهای دخیل در این سانحه اعلام کردیم که پس از ارایه گزارش ۶۰ روز فرصت دارند درباره گزارش ایران اظهار نظر کنند این مهلت نهم اسفندماه به پایان می رسد.

وی گفت: از چهار کشوری که باید درباره این گزارش اظهارنظر کنند تاکنون ۳ کشور پاسخ دادند که اتفاقا پاسخ‌های بسیار فنی و سازنده بوده است.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه با این سه کشور برای ادامه بررسی در تفاهم کامل بودیم اظهار داشت: کشور چهارم تا نهم اسفندماه فرصت دارد که گزارش نظر خود را درباره گزارش اعلام کند.

زنگنه با تاکید بر اینکه تا پایان سال تمام این موضوعات و گزارش نهایی را به سمع و نظر مردم می‌رسانیم گفت: منتظر جواب کشور چهارم نمی‌مانیم و اگر تا مهلت باقیمانده جواب ندهند گزارش نهایی اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: قطعا در شب سانحه هماهنگی‌های لازم انجام شده بود و اطلاعات و جزییات آن به صورت شفاف در گزارش آمده است که تا پایان سال آن را به مردم اعلام می‌کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره ساخت هواپیمای ۱۰۰نفره اظهار داشت: این پروژه در مرحله مطالعات است  و پیشرفت خوبی داشتیم و شرکت‌های بزرگی در ساخت موتور فعالیت دارد.

زنگنه درباره تغییرات قیمت بلیط هواپیما در آستانه سفرهای نوروزی گفت: هماهنگی که با شرکت های انجمن هواپیمایی انجام شده قرار نیست در ایام نوروز هیچ گونه افزایش قیمتی برای بلیط هواپیما داشته باشیم.

وی همچنین با اشاره به آغاز به کار شرکت‌های جدید هواپیمایی گفت: امروز شرکت پارس ایر اولین پرواز خود را شروع کرد و از شرکت‌های تازه تاسیس محسوب می‌شود.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری درباره انجام پروازهای خارجی گفت: درباره انجام پروازهای خارجی تابع نظر ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم و اگر نسبت به لغو این پرواز یا انجام آن دستور دهند، این دستور را به اجرا می رسانیم.

زنگنه با بیان اینکه هم شرکت‌های داخلی و هم شرکت‌های ترک آماده افزایش پروازهای بین دو کشور را دارند گفت: در صورت وجود تقاضا و در نبود محدودیت‌ها می‌توانیم پروازهای ترکیه را افزایش دهیم.

وی درباره بدهی ایر لاین های خارجی به مسافران بابت پروازهایی که لغو شد گفت: درپروازهای ترکیه، ترک ایر اعلام کرد در تاریخ دیگری با امتیاز ویژه می توانیم بلیط جایگزین را به مسافران ارایه دهیم اما در مورد سایر پروازها معاونت هوانوردی سازمان هواپیمایی پیگیر تسویه حساب و پرداخت بدهی ها است .

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره مکاتبه با شرکت بویینگ اظهار داشت: ایران ایر با شرکت بویینگ مکاتباتی برای خرید هواپیما انجام داده که منتظر پاسخ این مکاتباتی هستیم و هنوز چیزی اعلام نشده است.

وی درباره مصاحبه اخیر خود مبنی بر تحلیل برنامه ریزی شده ای هواپیما تی آر به جای هواپیماهای پهن پیکر اظهار داشت: اصل قرارداد خرید هواپیما از ایرباس و ای تی آر هیچ مشکلی نداشت و ما موافق آن قرار داد در آن زمان بودیم و هستیم اما می‌توانستند در زمان تحویل پنج فروند ای تی آر آخر،‌ هواپیماهای دیگری را به ایران تحویل دهند.

زنگنه تاکید کرد: هرگز مدعی نبودیم این قراردادها اشکالی وارد است.

وی با بیان اینکه ۹۵ درصد ایرلاین ها مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا برای رعایت پروتکل‌ها را انجام می‌دهند گفت: وزارت دقیقی بر عملکرد این شرکت‌ها داریم و درباره تمام پروتکل‌ها به آنها اطلاع رسانی کردیم.

زنگنه با اشاره به ادامه محدودیت‌های پروازهای چارتری اظهار داشت: تنها مناطق نفتی، قشم، کیش و چابهار معاف محدودیت های فروش چارتری هستند و در این مناطق هم امکان فروش بلیط هواپیما بالاتر از نرخ مجاز نیست و سایر مسیرها شامل ممنوعیت پروازهای چارتری می شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره خبری که گفته شده ویروس جهش یافته انگلیسی از فرودگاه اهواز وارد کشور شده گفت: این فقط یک ادعا است و تا زمانی که اثبات نشود نمی‌توان با قطعیت درباره آن صحبت کرد.

زنگنه همچنین با اشاره به عبور یکی از هواپیماهای کشورمان از مجاورت منطقه نظامی گفت: به این هواپیما اخطار داده نشده بلکه گفته شده در این ارتفاع با احتیاط به مسیر خود ادامه دهد و باید تاکید کنیم که آسمان ایران ایمن است و چنین مشکلاتی وجود ندارد.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا