بین الملل

عراق قصد دارد ۱۰ گیگاوات پروژه‌های برق خورشیدی طی ده سال بسازد

وزیر نفت عراق اعلام کرد این کشور در حال مذاکره با شرکت‌های بین المللی مثل توتال و برخی شرکت‌های نروژی است تا پروژه‌های انرژی تجدیدپذیر بیشتری در این کشور بسازند و ظرفیت تولید برق خورشیدی آن را تا ۲۰۳۰ به ۱۰ گیگاوات برسانند.

 به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از بلومبرگ، احسان عبدالجبار وزیر نفت عراق طی بیانیه ای اعلام کرد این کشور ۷ پروژه برای تولید برق خورشیدی معرفی کرده است که بخشی از طرح آن جهت تولید ۱۰ گیگاوات برق خورشیدی تا پایان سال ۲۰۳۰ است.

  جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در توئیتر آرمان اقتصادی.

همچنین بخوانید

 طبق بیانیه وزارت نفت عراق که نام شرکت‌های برنده این قراردادها را فاش نکرده است، پروژه های برق خورشیدی در سراسر کشور قرار دارند و در کل ۷۵۰ مگاوات برق تولید می‌کنند. بزرگترین پروژه در استان کربلا قرار دارد و ظرفیت آن به ۳۰۰ مگاوات می‌رسد. پروژه‌های دیگر در استان های بابل، موتانا و واسط قرار دارند.

 عراق دومین تولید کننده بزرگ نفت در سازمان کشورهای صادر کننده نفت، اوپک، است و قصد دارد ۲۰ درصد از ظرفیت تولید برق خود را از منابع تجدیدپذیر به دست آورد تا فشار بر نیروگاه‌های برق هیدروکربن آن کاهش یابد. مردم عراق روزانه با چندین ساعت قطعی برق مواجه هستند.

 عبدالجبار گفت عراق در حال مذاکره با شرکت‌های بین المللی مثل توتال و برخی شرکت‌های نروژی است تا پروژه‌های انرژی تجدیدپذیر بیشتری در این کشور بسازند. شرکت توتال آمادگی خود را برای کار در پروژه‌های انرژی تجدیدپذیر عراق اعلام کرده است.

 انتهای پیام/۵۶

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا