بین الملل

سهم آمریکا و کانادا در واردات نفت هند افزایش یافت

داده‌های جدید نشان می‌دهد که سهم آمریکا و کانادا در واردات نفت ماه ژانویه هند افزایش یافته و به رقم بی‌سابقه ۱۱ درصد رسیده است، در حالی که سهم خاورمیانه و آمریکای جنوبی با افت روبرو شده است.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، داده‌های جدید نشان می‌دهد که سهم آمریکا و کانادا در واردات نفت ماه ژانویه هند افزایش یافته و به رقم بی‌سابقه ۱۱ درصد رسیده است، در حالی که سهم خاورمیانه و آمریکای جنوبی با افت روبرو شده است.

سومین اقتصاد بزرگ آسیا در ماه ژانویه ۴.۸ میلیون بشکه در روز نفت خام وارد کرد که این نسبت به ماه قبل از آن ۶ درصد کاهش داشته است. واردات نفت هند در ماه ژانویه با رشد اندکی نسبت به واردات نفت در ماه ژانویه سال قبل روبرو شد.

واردات نفت خام هند از آمریکا و کانادا نسبت به ماه دسامبر تقریباً ۲ برابر شد و به ترتیب به ۳۶۷ هزار بشکه در روز و ۱۴۲ هزار بشکه در روز رسید.

آمریکا در این ماه پس از امارات متحده عربی چهارمین تأمین‌کننده بزرگ نفت خام هند شد.

هند بیش از ۸۰ درصد نفت خام خود را از خاورمیانه وارد می‌کند اما وابستگی این کشور به نفت خام خاورمیانه در حال افت است. سهم خاورمیانه در واردات نفت هند در ماه ژانویه به پایین‌ترین سطح ۸ ماهه رسید و ۶۱ درصد شد در حالی که سهم واردات از آمریکای لاتین به ۶.۴ درصد افت کرد که این پایین‌ترین سطح در ۶ ماه گذشته است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا