انرژی

بهره‌برداری کامل از تونل‌ بادی مشترک ایران و افغانستان در اوایل سال آینده

معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان ساتبا با اشاره به آغاز پروژه‌ توسعه و احداث یکی از بزرگ‌ترین تونل‌های بادی جهان در مرز مشترک ایران و افغانستان گفت: ۲۵ مگاوات از این پروژه تا پایان سال ۱۳۹۹ بهره‌برداری و ۲۵ مگاوات دیگر در ابتدای سال ۱۴۰۰ به شبکه متصل خواهد شد.

به گزارش آرمان اقتصادی، محمد ساتکین افزود: احداث و بهره‌برداری از این نیروگاه ۵۰ مگاواتی منجر به ایجاد زیرساخت‌های توسعه‌ای از قبیل جاده‌کشی، ایجاد خط فشار قوی، احداث پست، مخابرات و اینترنت شده است.

طبق اعلام وزارت نیرو، وی با اشاره به استقبال سایر سرمایه‌گذاران برای احداث پروژه‌های جدید بادی در این منطقه، افزود: علاوه بر این پروژه، یک پروژه ۵۰ مگاواتی دیگر نیز با استفاده از توربین‌های ۴.۲ مگاواتی در حال توسعه است که بخشی از آن تا پایان سال جاری و بخشی دیگر در ابتدای سال ۱۴۰۰ اجرا خواهد شد.

همچنین بخوانید

معاون وزیر نیرو با بیان اینکه یکی از پرپتانسیل‌ترین و قوی‌ترین مناطق بادخیز جهان در مرز ایران و افغانستان با ظرفیت ۳۰ هزار مگاوات شناسایی شده است، اظهار کرد: حدود ۲۵ هزار مگاوات از ظرفیت این منطقه بادخیز بزرگ در خاک افغانستان و نزدیک به ۵۰۰۰ مگاوات از آن در خاک ایران قرار دارد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا