بین الملل

تعلیق پرواز هواپیماهای بوئینگ ۷۷۷ در آمریکا و ژاپن پس از آتش گرفتن موتور

درپی انفجار یکی از موتورهای هواپیمای بوئینگ ۷۷۷ بر فراز شهر دنور آمریکا و تعلیق پروازهای این مدل از هواپیما در این کشور و ژاپن، بوئینگ از این تصمیم حمایت کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، شرکت آمریکایی بوئینگ از خطوط هوایی جهان خواست تا پرواز هواپیماهای ۷۷۷ خود با موتورهای P&W4000 را موقتاً متوقف کنند.

آخرین اخبار و مطالب اقتصادی در توئیتر آرمان اقتصادی. (کلیک کنید)

همچنین بخوانید

این درخواست پس از آن صورت گرفت که پرواز خطوط هوایی یونایتد با ۲۴۱ سرنشین، در میانه پرواز بر فراز شهر دنور آمریکا با مشکل مواجه شد و یکی از موتورهای این هواپیما آتش گرفت و منفجر شد.

شرکت بوئینگ همچنین از تصمیم اداره هواپیمایی فدرال آمریکا در مورد شروع بازرسی های اضافی برای مدل های مجهز به موتورهای Pratt & Whitney PW4000 پشتیبانی کامل خود را اعلام کرده است.

علاوه بر این، بوئینگ از شرکت های هواپیمایی جهان خواست تا از خطوط هوایی ژاپن که ۳۲ هواپیمای مسافربری از همین مدل را بعد از این حادثه زمین گیر کردند، پیروی کنند.

بر اساس این گزارش، شرکت های هواپیمایی “ژاپن ایرلاینز” و “آل نیپون ایرویز” قبل از اینکه مقامات نظارتی ژاپن ممنوعیت پرواز برای هواپیماهای بوئینگ ۷۷۷ ایجاد کنند، هواپیماهای خود را زمین گیر کردند.

روز شنبه، یک هواپیمای بوئینگ ۷۷۷ یونایتد ایرلاینز پس از آنکه یکی از موتورهای آن آتش گرفت و قطعات آن در یک منطقه مسکونی سقوط کرد، مجبور به فرود اضطراری در فرودگاه بین المللی دنور شد.

این هواپیما با تمام ۲۳۱ مسافر و ۱۰ خدمه خود سالم به زمین نشست.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا