بانکبانک و بیمه

بانک‌ها در آینده چه تغییری می‌کنند؟ 

امروز در مراسمی با حضور معاون وزیر اقتصاد، از محصولات و خدمات جدید بانک ملی رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمدرضا حسین زاده، مدیرعامل بانک ملی در چهارمین رویداد “ملی شو” این بانک گفت: محصولاتی که در این مراسم معرفی می شود شامل دو شعبه ملی پلاس و شعبه تمام دیجیتال بانک ملی است.

وی ادامه داد: شعبه ملی پلاس آینده بانکداری نوین در دنیا است و سرویس‌ها در آن به صورت فیزیکی ارائه نمی‌شود و تکنولوژی محور است. مشاوره ارزی، مالی، بورسی، سهام و بانکی در این شعبه انجام می شود و مراجعین می‌توانند از این خدمات بهره مند شوند. 

حسین زاده افزود: در شعبه تمام دیجیتال نیز تمام سرویس‌هایی که در یک شعبه به صورت فیزیکی قابل دریافت است، در این شعبه بدون حضور فیزیکی انجام می‌شود. البته بیش از یکسال طول کشید تا این پروژه انجام شود. برای افتتاح حساب از طریق این شعبه دیجیتال، احراز هویت انجام می‌شود. 

در ادامه این مراسم، به معرفی بیشتر نخستین شعبه دیجیتال بانک ملی (نشان بانک)، امضای دیجیتال که از این طریق هویت فرد توسط بانک شناسایی می‌شود، نشان اعتباری ( درخواست، دریافت و پرداخت تسهیلات به صورت الکترونیک)، زرنشان، کیف پول مجازی (قابلیت تبدیل پول موجود در کیف شما به اسکناس و برعکس)، باجه آنلاین (اولین سامانه مشاوره آنلاین بانکی)، ملی بازار (پلتفرمی برای حمایت از تولید و اتصال مصرف کننده، تولید کننده) و ملی پلاس پرداخته و اعلام شد که در حال حاضر ۲۷ خدمت از سوی این بانک به مشتریان ارائه می‌شود.

ابلاغ نقشه راه دیجیتالی بانک ملی به زودی

در بخش دیگری از این رویداد، عباس معمارنژاد، معاون وزیر اقتصاد نیز گفت: در شرایطی که اقتصاد کشور به سمت هوشمند شدن حرکت می‌کند، بانک‌ها نباید از این قافله عقب بمانند. از سال ۱۳۹۷ که تحول دیجیتالی را پیگیری کردیم، همکاران ما نقشه راه بانکداری دیجیتال این بانک را تایید کرده‌اند و بانک ملی اولین بانکی است که نقشه راه دیجیتالی آن تایید شده و در آینده نزدیک ابلاغ خواهد شد.

وی افزود: باید تمام خدمات مالی را مبتنی بر تجربه و نیاز مشتری تامین کنیم. ارائه خدمات مالی توسط موسسات غیر مالی موضوع دیگری است که در سال ۲۰۲۵ بانک‌ها به یک شرکت فناورانه دارای بانکداری تغییر خواهند کرد.

معمارنژاد گفت: روند فناوری بر سه محور مردم محوری، استقلال از مکان و تاب آوری سازمانی می‌چرخد. براساس آمار شاپرک در دی ماه امسال ۲۷ درصد تعداد تراکنش‌ها و ۶۲ درصد مبلغ تراکنش‌ها نسبت به دی ماه سال گذشته افزایش پیدا کرده است که نشان دهنده اقبال مردم از خدمات آنلاین بانکی است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا