بانک و بیمهطلا و ارز

؛ ۴ضلعی کاهشی در بازار دلار؛ سکه مرز ۱۱ میلیون تومان را از دست داد + نمودار

افزایش احتمال دیدار غیررسمی مقامات ایرانی با آمریکایی ها، آزادسازی احتمالی منابع ایران در کره جنوبی، توافق ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی و سودگیری معامله گران از خریدهای بهمن ماه، ۴ ضلعی افت قیمت دلار و سکه در امروز ۴ اسفند ۱۳۹۹ را تشکیل می دادند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، امروز، دلار ۶ دهم درصد از ارزش خود را از دست داد و در کانال ۲۴ هزار تومانی پایین تر رفت؛ سهم سکه افت بیشتر ۳.۲ درصدی بود، عاملی که موجب شد این فلز گران بها در محدوده ۱۰ میلیون  و ۹۰۰ هزار تومانی قرار بگیرد و کانال ۱۱ میلیون تومانی را از دست بدهد. یکی از مهم ترین عواملی که زمینه ساز افت بیشتر سکه شد، حبابی بود که در روزهای قبلی پیرامون این فلز گران بها شکل گرفته بود. حباب سکه یک شنبه بعدازظهر در محدوده ۸ درصدی قرار داشت، ولی این میزان در روز دوشنبه به محدوده ۴ درصدی کاهش یافت. در واقع امروز قیمت سکه واقعی تر شد.

اخبار سیاسی اثرگذار بر دلار

معامله گران کاهشی روز دوشنبه تاکید زیادی داشتند که ممکن است مقامات ایران و آمریکا به صورت غیررسمی در روزهای آتی با یکدیگر دیدار کنند. تکیه گاه این دسته از معامله گران بیشتر بر روی خبری بود که عنوان می کرد با ابتکار اروپا، ممکن است آمریکایی ها و ایرانی ها در در قالب نشست گروه پنج به علاوه یک، صحبت های خود را در سطح محدود آغاز کنند. به نظر می رسد، این موضوع برخی از معامله گران افزایشی را از بازار عقب برد. در کنار این، روز دوشنبه در خبری  اعلام شد که سفیر کره جنوبی عنوان کرده است، کشورش آماده انجام کلیه اقدامات لازم برای استفاده از تمامی منابع بانکی ایران در کره جنوبی است و در این خصوص هیچ سقف و محدودیتی وجود ندارد. آزادسازی دارایی های ارزی ایران در کشورهای خارجی موجب می شود که توان بانک مرکزی برای مقابله با سفته بازی های ارزی افزایش پیدا کند.

برخی از معامله گران نیز در روزهای گذشته نگران خروج ایران از اجرای پروتکل الحاقی بودند که این نگرانی تا حدی با توافق بین ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی کاهش یافت. افزون بر این، در بهمن ماه افراد زیادی اقدام به خرید ارز در کانال ۲۲ و ۲۳ هزار تومانی کرده بودند. آن ها از مرز ۲۶ هزار تومانی شروع به سودگیری از خریدهای پیشین خود کردند.

بازدهی بازارها 4 اسفند 1399

بازدهی بازارها 4 اسفند 1399

بازدهی بازارها 4 اسفند 1399

بازدهی بازارها 4 اسفند 1399

بازدهی بازارها 4 اسفند 1399

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا