صنعت، معدن، تجارتمعدن

احیا و فعال سازی ۲۲۶ معدن از ابتدای سال تا ۲۰ بهمن

مجری طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس خبر داد: عملکرد احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک، از اهداف پیش بینی شده، فراتر رفت. به گفته جعفری، از ابتدای سال تا ۲۰ بهمن ماه امسال، معادل ۱۱۳درصد اهداف طرح، محقق شده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، سید رضا عظیمی در جلسه بررسی عملکرد طرح احیا،‌ فعال سازی و توسعه معادن کوچک، با اعلام این خبر افزود: از ابتدای سال تا تاریخ یاد شده، ۲۲۶ معدن در سراسر کشور احیا و فعال شده اند یا با اقدامات زیرساختی، توسعه یافته اند؛ این در حالی است که برای سال جاری احیا و فعال سازی ۲۰۰ معدن از سوی ایمیدرو پیش بینی شده بود.

اشتغال مستقیم و افزایش تولید
عظیمی گفت: طی مدت مورد بررسی ۳۰۰۵ شغل مستقیم دراین طرح ایجاد شده که بیشترین آن مربوط به معادن فلزی بوده است. وی ادامه داد: معادن غیرفلزی، ‌سنگ های تزئینی و مصالح ساختمانی در رتبه های بعدی ایجاد شغل قرار دارند.
به گفته عظیمی، حاصل احیا و فعال سازی این تعداد معدن، افزایش ۸.۱ میلیون تن تولید ماده معدنی است به طوری که معادن فلزی بیشترین سهم را در حوزه تولید دارند و پس از آن، معادن غیرفلزی، سنگ های تزئینی و مصالح ساختمانی هستند.

سرمایه گذاری
وی درباره سرمایه گذاری های انجام شده برای این طرح اظهار داشت: از ابتدای سال تا ۲۰ بهمن ماه جاری، نزدیک به ۲۶۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در این معادن شده که حدود نیمی از آن متعلق به معادن فلزی است.

شناسایی ۹۳۹ محدوده معدنی
مجری طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس در بخش دیگری از سخنانش گفت: طی سال جاری ۹۳۹ محدوده معدنی در این طرح شناسایی و بر روی ۴۶۶ معدن اقدام کلینیکی شده است.
عظیمی یادآور شد: از ابتدای اجرای طرح (سال گذشته) تاکنون تعداد ۳۷۲ معدن احیا و فعال شده اند یا توسعه یافته اند و همچنین ۳۰۶۸ محدوده معدنی شناسایی و بر روی ۱۴۳۶ معدن نیز اقدام کلینیکی انجام شده است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا