ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

رفع فیلتر صفحات خبری استرالیایی در فیس بوک

فیس بوک در پی پیشنهاد دولت استرالیا برای اصلاح قانون جنجالی مربوط به شبکه های اجتماعی که آنها را به پرداخت پول برای نمایش محتوای خبری وادار می کند، صفحات خبری استرالیایی را به زودی احیا خواهد کرد.

به گزارش آرمان اقتصادی، استرالیا و فیس بوک بر سر معرفی یک قانون از سوی دولت استرالیا که شرکتهایی نظیر فیس بوک و گوگل را وادار می کند با ناشران رسانه ای برای نمایش محتوای آنها در پلتفرمهایشان قرارداد ببندند، به بن بست رسیده بودند و فیس بوک هفته گذشته همه محتوای خبری و چندین حساب مربوط به دولتهای ایالتی و دپارتمانهای خدمات اضطراری در این کشور را مسدود کرد.

اما پس از یک سری مذاکرات میان جاش فرای دنبرگ، خزانه دار استرالیا و مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس بوک، دو طرف به مصالحه رسیدند.

همچنین بخوانید

استرالیا چهار اصلاحیه در قانون پیشنهادی صورت خواهد داد که شامل تغییر مکانیزم داوری اجباری در صورت عدم توافق غولهای فناوری با ناشران بر سر پرداخت پول منصفانه برای نمایش محتوای آنها خواهد بود.

فیس بوک در بیانیه ای از موافقت دولت استرالیا برای انجام تغییرات در قانون پیشنهادی ابراز خوشنودی کرد.

یکی از این اصلاحات، دوره میانجی گری دو ماهه پیش از دخالت داور منصوب شده از سوی دولت است تا دو طرف فرصت کافی برای رسیدن به یک توافق خصوصی داشته باشند. همچنین شامل مقرراتی می شود که مشارکت یک شرکت اینترنتی در پایداری صنعت خبر استرالیا را در توافقات فعلی به حساب می آورد.

مشاجره بین فیس بوک و دولت استرالیا به دقت در فضای بین المللی دنبال می شود زیرا سایر کشورها از جمله کانادا و انگلیس به دنبال وضع قوانین مشابه هستند.

بر اساس گزارش رویترز، دولت استرالیا تا روز دوشنبه می گفت هیچ تغییری در این قانون صورت نخواهد داد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا