بورسبورس اوراق

رشد سودآوری شراز در فعالیت ۹ماهه

شرکت پالایش نفت شیراز در گزارش ۹ماهه منتهی به ۳۰آذر۱۳۹۹، توانسته سود خود را در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۹۸درصد افزایش دهد.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از (سنا)، شرکت پالایش نفت شیراز در گزارش خود با سرمایه یک هزار و ۲۷میلیارد ریالی، سود هرسهم را ۱۱هزار و ۵۲۶ریال اعلام کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که سود هرسهم مبلغ ۵هزار و ۸۱۶ریال بوده، توانسته رشد ۹۸درصدی را تجربه کند.

این شرکت سود عملیاتی دوره مورد گزارش را ۱۳هزار و ۸۷۰میلیارد ریال، سود خالص را ۱۱هزار و ۸۴۴میلیارد ریال و سود انباشته را ۱۳هزار و ۱۸میلیارد ریال منتشر کرده است.

این شرکت محصولات اصلی تولیدی خود را جهت توزیع در سطح کشور تحویل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران می دهد. محصولات ویژه تولیدی شرکت، در بورس های کالا و انرژی عرضه می شود.

در حال حاضر پالایشگاه شیراز با پالایش روزانه ۵۴ هزار بشکه نفت خام در روز نزدیک به ۳/۳ درصد از نفت خام پالایشی کشور را پالایش کرده و محصولات استراتژیکی نظیر بنزین و سوخت های هوایی، گازمایع، نفت سفید، نفت کوره، انواع حلال و گوگرد تولید می کند. در خصوص محصولات پالایشی به ویژه محصولات استراتژیک در حال حاضر بازار داخلی با کمبود عرضه مواجه است و در عمل پالایشگاه شیراز در کنار سایر شرکتهای پالایشی نیاز داخلی را تامین می کنند.

“شراز” در حال حاضر با توجه به نیاز ارزی در خصوص اجرای پروژه های کیفی سازی در دست اجرا صادرات فرآورده های ویژه را در دست بررسی و دستور کار قرارداده است. سودآوری شرکت های پالایشی تابع متغیرهای گوناگونی است که با فضای سیاسی و اقتصادی دنیا به ویژه کشور گره خورده است. به همین لحاظ طی سال های گذشته نوسانات زیادی درآن مشاهده می شود با این وجود پالایشگاه شیراز با برنامه ریزی منسجم به عنوان یک پالایشگاه باثبات و سودآور در بین سهامداران شناخته شده است.

این شرکت در تشریح عملکرد پالایش نفت خام و مقدار فروش شرکت در ۹ماهه اول سال ۱۳۹۹ نسبت به دوره مشابه سال قبل به ترتیب ۰.۱۳درصد کاهش و ۳ درصد رشد داشته است. همچنین نرخ فروش فرآورده های ویژه براساس نرخ های اعلامی از سوی انجمن صنفی کارفرمایی شرکت پالایش نفت است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا