انرژی

وضعیت تامین فاینانس خارجی درطرح های آب و فاضلاب

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: در زمینه بخش‌هایی که متاثر تحریم شدند، قراردادها و توافقات آماده داریم که در صورت لغو تحریم می‌توان از منابع مختلف خارجی استفاده کرد.

به گزارش آرمان اقتصادی، حمیدرضا جانباز در جمع خبرنگاران درباره استفاده از فاینانس خارجی در صورت لغو احتمالی تحریم ها گفت: در حال حاضر در بخش سرمایه‌گذاری آبرسانی ارس از کشورهای اروپایی و یا در آبرسانی شمال شرق خوزستان کنسرسیومی از شرکت‌های چینی حضور دارند.

وی افزود: طرح‌هایی که قبلا مصوب شده و از کشورهای که خطوط اعتباری باز داشته‌اند، مثل پروژه فاضلاب غرب اهواز، تعدادی از ایستگاه‌های پمپاژ در استان خوزستان، بازسازی شبکه فاضلاب استان اصفهان در حال انجام است.

همچنین بخوانید

جانباز با بیان اینکه پروژه روی میز زیاد داریم که اگر گشایشی در برجام اتفاق بیفتد، امکان جذب سرمایه خواهیم داشت، اظهار کرد: هر اتفاقی در افزایش سقف طرح‌های تملک و دارایی صورت بگیرد طرح‌های فاضلاب را هم در برمی‌گیرد.

به گفته مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کشور در لایحه بودجه هم دولت و هم کمیسیون تلفیق توجه خوبی به بخش آب و فاضلاب صورت گرفته و مشکلات اعتباری بودجه در طرح‌های آب و فاضلاب مخصوصا در آب شرب روستایی قابل حل است.

جانباز افزود: نگاه ما به موضوع فاضلاب تغییر کرده است، در واقع به فاضلاب به عنوان آب جایگزین نگاه می‌کنیم و موضوع بازچرخانی را در دستور کار قرار داده‌ایم، در کشور این موضوع جا افتاده که با مکانیزم استفاده از ظرفیت بخش‌خصوصی به عنوان منبع جایگزین این اتفاق را رقم بزنیم.

وی افزود: به عنوان مثال در مناطق فلات مرکزی از امکانات بخش‌خصوصی استفاده و پروژه‌های بازچرخانی را در قالب قراردادهای BOT، BOO و بیع متقابل اجرا می‌کنیم.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا