بین الملل

ایلان ماسک پس از هشدار خود درباره بیت کوین ۱۵ میلیارد دلار در یک روز ضرر کرد

ایلان ماسک دیگر ثروتمندترین فرد جهان نیست چرا که سهام تسلا در روز دوشنبه ۸.۶ درصد سقوط کرد و ۱۵.۲ میلیارد دلار از دارایی خالص خود را از دست داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از بلومبرگ، ایلان ماسک دیگر ثروتمندترین فرد جهان نیست چرا که سهام تسلا در روز دوشنبه ۸.۶ درصد سقوط کرد و ۱۵.۲ میلیارد دلار از دارایی خالص خود را از دست داد.

آخرین اخبار اقتصادی در توئیتر آرمان اقتصادی. (کلیک کنید)

همچنین بخوانید

سقوط سهام تسلا که بیشترین افت از ماه سپتامبر محسوب می شود، تا حدی به دلیل اظهارات اخیر ماسک رخ داد. وی هشدار داده بود که قیمت های بیت کوین و رقیب کوچکتر آن یعنی اتریوم “بالا به نظر می رسد”.

پیام ماسک از طریق رسانه مورد علاقه اش، توییتر، دو هفته پس از آن منتشر شد که تسلا اعلام کرد ۱.۵ میلیارد دلار بیت کوین به ترازنامه خود اضافه کرده است.

این ارز رمزنگاری شده که بیش از ۴۰۰ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است، روز سه شنبه برای دومین روز متوالی سقوط کرد و به علت شک و تردید بازار درباره دوام روند افزایشی آن به زیر ۵۰ هزار دلار رسید.

در پی سقوط قیمت بیت کوین، ایلان ماسک در شاخص بلومبرگ برای ۵۰۰ ثروتمند جهان با دارایی خالص ۱۸۳.۴ میلیارد دلار به رتبه دوم سقوط کرد. این در حالی است که ثروت وی در ماه ژانویه به اوج خود یعنی ۲۱۰ میلیارد دلار رسیده بود.

جف بزوس، بنیانگذار آمازون دات کام، نیز مقام اول را بدست آورد حتی در حالی که ثروت وی روز دوشنبه با ۳.۷ میلیارد دلار کاهش به ۱۸۶.۳ میلیارد دلار رسید.

این دو میلیاردر از ماه ژانویه با نوسان ارزش شرکت خودروسازی تسلا در لیست ثروتمندان در حال جابجایی بوده اند. سهام تسلا در شروع سال ۲۰۲۱ یعنی قبل از از بین بردن تقریباً تمام سود امسال خود، تا ۲۵ درصد افزایش داشت.

ماسک پس از اینکه شرکت فضایی اسپیس ایکس در اوایل ماه جاری ۸۵۰ میلیون دلار به دارایی خود اضافه کرد، برای مدت کوتاهی از بزوس پیشی گرفت و ارزش این شرکت را به ۷۴ میلیارد دلار رساند که نسبت به ماه آگوست ۶۰ درصد جهش داشت.

قبل از ماه ژانویه، زمانی که ماسک به لطف افزایش ۷۹۴ درصدی سهام تسلا از غول تجارت الکترونیکی یعنی آمازون پیشی گرفت، بزوس سه سال پیاپی در رتبه اول لیست ثروتمندترین افراد جهان قرار داشت.

انتهای پیام/

 

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا