بورسبورس اوراق

شاخص بورس ۲ هزار واحد افت کرد

شاخص بورس در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه بیش از ۲هزار واحد افت کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه تعداد ۶میلیارد و ۶۶۹میلیون سهم و حق‌تقدم به‌‌ارزش ۶هزار و ۶۱۱میلیارد تومان در ۷۶۴هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت ۲هزار و ۷۱۸واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۲۱۱هزار و ۷۶۵واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر منفی بر افت دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای صنایع پتروشیمی خلیج فارس، سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی و ایران خودرو شد و در مقابل نمادهای معاملاتی ملی صنایع مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان و توسعه معادن و فلزات با رشد خود مانع افت بیشتر شاخص بورس شدند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روزی منفی را پشت‌سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) ۷۰۹واحد، کل (هم‌وزن) ۹۹۰واحد، قیمت (هم‌وزن) ۶۴۷واحد، آزاد شناور ۱۷۱۰واحد و شاخص‌های‌ بازار اول و دوم ۴۱۴ و ۱۰۹۸۸ واحد افت کردند.

در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله یک میلیارد و ۲۴۴ میلیون ورقه به‌ارزش ۴هزار و ۶۶۳میلیارد تومان در ۳۱۴هزار نوبت، آیفکس ۲۹واحد افت کرد و در ارتفاع ۱۷هزار و ۲۲۳واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر منفی بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی ذوب آهن اصفهان، سرمایهگذاری صبا تامین و سنگ آهن گهر زمین شد و در مقابل نمادهای معاملاتی فولاد هرمزگان جنوب، پلیمر آریا ساسول و آهن و فولاد ارفع بیشترین اثر مثبت را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

آخرین اخبار و مطالب اقتصادی در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

انتهای پیام/

 

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا