صنعت، معدن، تجارت

پیگیر تشکیل شرکت سهامی عام پروژه معدنی هستیم

معاون وزیر صمت گفت:باتوجه به تعاملات خوب صورت گرفته با سازمان بورس، امکان ورود معادن به بازار سرمایه در قالب شرکتهای سهامی عام پروژه و یا صندوقهای جسورانه اکتشاف و بهره برداری فراهم شده است.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از وزارت صمت، سعید زرندی در جلسه بهره‌گیری معادن از ظرفیت بازار سرمایه که با حضور معاونین وزارت صمت و رئیس سازمان بورس برگزار شد، روند ورود معادن، تشکیل شرکت سهامی عام پروژه معدنی و استفاده از ابزارهای بازار سرمایه جهت جذب سرمایه‌های مردمی در جهت سرمایه گذاری در بخش معدن و صنایع معدنی را مورد بررسی قرار دادند.

معاون طرح و برنامه وزارت صمت اظهار داشت: با توجه به گستردگی جغرافیایی و موضوعی معادن کشور این امکان وجود دارد که این معادن به صورت منطقه‌ای و استانی و یا با توجه به ذخایر معادن که از نوع فلزی آهنی و یا غیر آهنی هستند دسته بندی شده و با تشکیل هیأت موسسین از فعالان معتبر بخش معدن و صنایع معدنی موجبات تأسیس شرکت سهامی عام پروژه و تأمین مالی از طریق پذیره نویسی مردمی فراهم گردد.

وی توضیح داد: با این ابزار، امکان ایجاد شرکتهای بزرگ معدنی و صنایع معدنی و سرمایه گذاری‌های کلان در پایین دست نیز فراهم شده و این شرکتها می‌توانند با ساختار مالی شفاف و پویا موجبات توسعه بخش معدن را فراهم آوردند.

زرندی گفت: در حوزه واگذاری معادن تعطیل نیز جلسات اولیه با فعالان بخش برگزار تا با تأسیس هیأت مؤسس و اخذ مجوزهای لازم و واگذاری ۸۲ معدن تعطیل و راکد در اختیار دولت به این شرکت سهای عام، مردم را در توسعه معادن شریک شوند

معاون طرح و برنامه افزود: در حوزه صندوق‌های جسورانه اکتشاف نیز ایمیدرو آمادگی کامل خود را برای واگذاری پهنه‌های مرغوب از طریق این صندوق‌ها اعلام نموده و اقدام خوبی نیز در این زمینه صورت گرفته که در مسیر اخذ مصوبات قانونی لازم است.

وی همچنین در این جلسه گفت: تلاش زیادی برای پیوند بخش صنعت و معدن به بازار سرمایه چه در عرضه اولیه، انتشار اوراق و… انجام داده شده که البته در بخش معادن باید شرایط را بیشتر تسهیل کنیم.

زرندی افزود: در ۱۰ ماه امسال ۸ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان انواع اوراق برای شرکتهای صنعتی معدنی منتشر شده که بیش از ۳ برابر مجموع اوراق منتشر شده در ۱۲ ماه سال ۹۸ است

معاون طرح و برنامه گفت: در ۱۰ ماهه سال جاری ۷۰ شرکت صنعتی، معدنی و تجاری به تأیید هیأت پذیرش بازار سرمایه رسیده که بیش از عملکرد کل سال ۹۸ بوده است.

در این جلسه، سرپرست معاونت معدنی، رئیس سازمان ایمیدرو و رئیس سازمان بورس در خصوص بهره‌گیری معادن از ظرفیت بازار سرمایه، بحث و بررسی کرده و نظرات خود را برای اجرای این موضوع مطرح کردند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا