بین الملل

برنامه روسیه برای استفاده از رشد سریع بازار جهانی گاز مایع

معاون نخست وزیر روسیه معتقد است که بازار جهانی گاز طبیعی مایع(LNG)  در سه دهه آینده رشد خواهد کرد و این کشور نیز قصد دارد تولید LNG سالانه خود را به ۱۲۰-۱۴۰ میلیون تن در سال ۲۰۳۵ برساند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه معتقد است که بازار جهانی گاز طبیعی مایع(LNG)  در سه دهه آینده رشد خواهد کرد و سهم آن از منابع گاز خط لوله پیشی خواهد گرفت.

آخرین اخبار اقتصادی در توئیتر پایگاه خبری آرمان اقتصادی. (کلیک کنید)

همچنین بخوانید

وزیر انرژی پیشین روسیه روز چهارشنبه در مجمع کشورهای صادر کننده گاز (GECF) گفت: آنچه بازار و تحلیلگران قطعاً در آن توافق دارند این است که بازار LNG حداقل تا سال ۲۰۵۰ دو برابر خواهد شد.

به گفته نواک، گاز امیدوار کننده ترین سوخت هیدروکربنی و سازگارترین با محیط زیست است.

با توجه به اینکه روسیه دارای یکی از بزرگترین ذخایر گاز است رشد بازار LNG حتی چشم اندازهای بیشتری را برای این کشور باز می کند.

روسیه چهارمین صادر کننده جهانی LNG است. سال گذشته، تولید LNG را بیش از سه درصد افزایش داد و به ۳۰.۵ میلیون تن رساند، در حالی که در سال ۲۰۱۹ تولید LNG بیش از ۴۷ درصد بود.

نواک می گوید که این کشور قصد دارد تولید LNG سالانه خود را به ۱۲۰-۱۴۰ میلیون تن در سال ۲۰۳۵ برساند، که این میزان حدود یک پنجم تولید جهانی LNG پیش بینی شده است.

انتهای پیام/

 

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا