امور زیربناییراه و ساختمان

پرداخت بلاعوض به زلزله‌زدگان کهگیلویه‌و‌بویراحمد آغاز شد/ تخصیص ۸ میلیاردتومان از منابع بنیاد برای پرداخت بلاعوض

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از آغاز پرداخت بلاعوض به زلزله زدگان استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: ۸ میلیاردتومان از منابع بنیاد مسکن برای پرداخت بلاعوض به استان تخصیص یافت.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، علیرضا تابش رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از سفر خود به استان کهگیلویه‌وبویراحمد و بازدید از مناطق زلزله‌زده و رسیدگی به وضعیت زلزله‌زدگان استان، خبر داد.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: کار بازسازی واحدهای زلزله‌زده استان کهگیلویه و بویراحمد با آواربرداری، آغاز شده است.

تابش افزود: با توجه به مصوبه دولت برای پرداخت ۵۵ میلیون تومان بلاعوض به هر واحد مسکونی تخریب شده، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پرداخت بلاعوض‌ها را آغاز کرده است. در این زمینه ۸  میلیاردتومان از منابع بنیاد به حساب استان برای پرداخت بلاعوض به زلزله زدگان، تخصیص یافت.

گفتنی است، زلزله سی سخت در استان کهگیلویه و بویراحمد ۲۹ بهمن امسال با بزرگی ۵.۶ به وقوع پیوست که بر اساس آمارهایی که بنیاد مسکن ارایه کرده است، ۱۲۰۰ واحد احداثی و ۳۰۰۰ واحد تعمیری شناسایی شدند. بر اساس مصوبه هیات دولت، میزان تسهیلات به واحدهای احداثی شهری ۱۳۰ میلیون تومان با بهره کم و ۵۵ میلیون تومان بلاعوض و برای هر واحد احداثی روستایی نیز ۱۱۰ میلیون تسهیلات با بهره کم و ۵۵ میلیون تومان بلاعوض است.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا