بین الملل

کرونا برگزاری نشست اوپک را به تأخیر انداخت

برگزاری هشتمین سمینار بین‌المللی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) که قرار بود ژوئن ۲۰۲۱ برگزار شود به ۲۹ تا ۳۰ ژوئن ۲۰۲۲ موکول شد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از وزارت نفت، بر اساس اعلام دبیرخانه اوپک، در پی شرایط پیش آمده به‌دلیل شیوع ویروس عالم‌گیر کرونا، برگزاری هشتمین سمینار بین‌المللی این سازمان به اواخر ژوئن سال آینده میلادی موکول شده است.

برگزاری این سمینار ابتدا برای ۱۶ تا ۱۷ ژوئن ۲۰۲۱ برنامه‌ریزی شده بود اما بر اساس برنامه‌ریزی جدید این رویداد بین‌المللی ۲۹ تا ۳۰ ژوئن ۲۰۲۲ در کاخ سلطنتی هوفبورگ در وین پایتخت اتریش برگزار خواهد شد.

محمد سانوسی بارکیندو، دبیرکل اوپک در این باره گفت: سمینار بین‌المللی اوپک در تقویم جهانی انرژی رویدادی مهم است و تصمیم به تعویق انداختن آن پس از مشاوره با بسیاری از ذی نفعان، از جمله کشورهای عضو این سازمان گرفته شد.

وی ادامه داد: در حالی که تصمیم‌گیری آسانی نبود، اما مهمترین اولویت ما ایمنی و سلامت همه شرکت‌کنندگان است، مشتاقانه منتظر افزودن به دستاوردهای گذشته خود هستیم و در سال ۲۰۲۲ سمیناری موفق‌تر برگزار می‌کینم، از مسئولان کاخ هوفبورگ و دولت اتریش برای حمایت و انعطاف‌پذیری در آسان‌سازی این تغییر تشکر می‌کنیم.

به‌طور معمول وزیران کشورهای عضو اوپک، مقام‌های کشورهای شرکت‌کننده در توافقنامه همکاری اوپک و غیر اوپک و دیگر کشورهای تولیدکننده و مصرف‌کننده نفت، رؤسای سازمان‌های بین‌المللی، مدیران ارشد شرکت‌های ملی و بین‌المللی نفت، به همراه دیگر مسئولان صنعتی، جوامع دانشگاهی، تحلیلگران، کارشناسان حوزه انرژی و خبرنگاران رسانه‌های تخصصی از شرکت‌کنندگان در این رویداد هستند.

اوپک از سال ۱۹۶۹ سمینارهایی برگزار کرده است و نخستین سمینار بین‌المللی اوپک در سال ۲۰۰۱ برگزار شد، طی دهه‌های بعدی اندازه و دامنه سمینار اوپک گسترش یافت و اکنون موضوع‌هایی مانند اقتصاد جهانی، سرمایه‌گذاری جهانی، همکاری و انتقال انرژی، توسعه پایدار و محیط زیست را شامل می‌شود.

دلیل به تأخیر افتادن این رویداد، این است که برقراری محدودیت‌های مسافرتی و قرنطینه‌ها در بسیاری از کشورها برنامه‌ریزی رویدادهای مهم بین‌المللی را پیچیده می‌کند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا