بین الملل

قیمت جهانی نفت امروز ۹۹/۱۲/۰۷| قیمت نفت رکورد ۱۳ماهه را شکست

در حالی که بانک مرکزی آمریکا اطمینان داده که نرخ بهره در این کشور همچنان پایین خواهد ماند و میزان تولید نفت آمریکا طی هفته گذشته به دلیل سرمای شدید هوا افت قابل توجهی را تجربه کرده، قیمت نفت امروز برای چهارمین جلسه متوالی افزایش داشت.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، در حالی که بانک مرکزی آمریکا اطمینان داده که نرخ بهره در این کشور همچنان پایین خواهد ماند و میزان تولید نفت آمریکا طی هفته گذشته به دلیل سرمای شدید هوا افت قابل توجهی را تجربه کرده، قیمت نفت امروز برای چهارمین جلسه متوالی افزایش داشت و به بالاترین رقم طی بیش از ۱۳ ماه گذشته رسید.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز ۳۷ سنت معادل ۰.۵۵ درصد افزایش به ۶۷ دلار و ۴۱ سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا برای تحویل در ماه آوریل نیز امروز با ۳۱ سنت معادل ۰.۴۹ درصد افزایش به ۶۳ دلار و ۵۳ سنت رسید.

همچنین بخوانید

در اوایل امروز قیمت هر دو شاخص نفتی به بالاترین رقم ها از ۸ ژانویه ۲۰۲۰ رسیده بود.

اطمینان بخشی مقامات فدرال رزرو مبنی بر اینکه نرخ بهره فعلا در نزدیکی صفر باقی خواهد ماند سبب تضعیف دلار و در عین حال افزایش اشتهای سرمایه گذاران برای ریسک پذیری شده است.

تحلیلگران موسسه آی ان جی در یادداشتی نوشتند: «اظهارات رئیس فدرال رزرو در اوایل این هفته در خصوص ضرورت انبساطی باقی ماندن سیاست پولی آمریکا احتمالا به تقویت قیمت ها کمک کرده، اما در عین حال عاملی که به افزایشی شدن احساس حاکم بر بازار نفت کمک کرده، کاهش شکاف بین عرضه و تقاضا بوده است.»

بر اساس آمارهای انستیتوی نفت آمریکا، وقوع یک طوفان زمستانی شدید در ایالت تگزاس طی هفته گذشته سبب شد تا میزان تولید نفت آمریکا بیش از ۱۰ درصد یعنی یک میلیون بشکه در روز کاهش یابد.

جفری هالی تحلیلگر ارشد موسسه اوآندا در این باره گفت: «در کنار سیگنال ارسالی رئیس بانک مرکزی آمریکا در خصوص انبساطی بودن سیاست های پولی، کاهش مازاد عرضه در بازار فیزیکی نفت سبب شده تا قیمت ها در بازار سیر صعودی پیدا کند.»

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا