اقتصاد کلان

پیش بینی رشد اقتصادی در پاییز و زمستان ۹۹

بررسی‌ها نشان می‌دهد که رشد اقتصادی با نفت در فصول پاییز و زمستان سالجاری به ارقام ۱.۴ و ۱.۰ درصد برسد و در سال آینده بهبود قابل توجهی پیدا کند.  

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، آخرین وضعیت رشد اقتصادی طبق اعلام رئیس بانک مرکزی اینگونه است که رشد اقتصادی بدون نفت در شش ماه اول سال جاری، نسبت به دوره مشابه سال قبل، مثبت ۱.۴درصد و رشد اقتصادی بانفت در شش ماه اول سال، نسبت به دوره مشابه سال قبل، مثبت ۱.۳ درصد است.

در این راستا، مسئولان کشور چون رئیس جمهور و همتی آینده این متغیر اقتصادی را تا پایان سال مثبت می‌دانند اما کارشناسان اقتصادی تداوم رشد اقتصادی مثبت را مشروط به اصلاح ساختارهای اقتصادی اعلام کرده‌اند.  

همچنین بخوانید

حیدر مستخدمین حسینی_یک کارشناس اقتصادی معتقد است که از بین بردن محدودیت‌های موجود در فضای کسب‌وکار، یکی از اقدامات مهم در راستای مثبت شدن رشد اقتصادی یا به عبارتی تداوم آن است.  

در این بین، بانک خاورمیانه به پیش بینی رشد اقتصادی و رشد اقتصادی بدون نفت تا پایان سالجاری طبق داده‌های بانک مرکزی پرداخته است که طبق آن برای سه ماهه سوم امسال و سه ماهه چهارم نیز رشد اقتصادی ۱.۴ و ۱.۰ درصدی درنظر گرفته شده است.

علاوه براین، پیشبینی برای رشد اقتصادی بدون نفت در سه ماهه سوم و چهارم سالجاری به ترتیب ۱.۴ و ۱.۴ است که بیانگر یک رشد تثبیت شده است.

از سوی دیگر، بانک خاورمیانه پیش می‌کند که در سال آینده رشد اقتصادی و رشد اقتصادی بدون نفت بهبود پیدا کند و به ارقام ۱.۷ و ۲.۲ درصد برسد.

گفتنی است که پیش بینی بانک خاورمیانه با استفاده از مدل تعادل عمومی پویای تصادفی صورت گرفته است.  

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا