بین الملل

قیمت جهانی نفت امروز ۹۹/۱۲/۰۸|برنت ۶۶ دلار و ۷۰ سنت شد

در حالی که افت قیمت اوراق قرضه سبب رشد ارزش دلار شده و با افزایش احتمال رشد قیمت نفت، احتمالا در هفته ها و ماه های اخیر نفت بیشتری به بازار عرضه خواهد شد، قیمت نفت روز جمعه شاهد کاهش بود.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، قیمت هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا امروز با ۳۶ سنت معادل ۰.۶ درصد کاهش به ۶۳ دلار و ۱۷ سنت رسید و تمام افزایش قیمت های روز پنجشنبه را خنثی کرد. قیمت نفت برنت دریای شمال نیز برای تحویل در ماه آوریل امروز با ۱۸ سنت معادل ۰.۳ درصد افت به ۶۶ دلار و ۷۰ سنت رسید. دیروز هم نفت برنت ۱۶ سنت افت کرده بود.

لاچلان شاو، تحلیلگر بازار نفت در بانک نشنال استرالیا گفت: «قیمت اوراق قرضه افت کرده و ارزش دلار صبح امروز شاهد رشد بوده است. این مسئله تا حدودی به ضرر قیمت نفت تمام شده است.» تقویت دلار سبب گرانتر شدن نفت برای خریدارانی می شود که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند.

همچنین بخوانید

به رغم کاهش قیمت ها در روز جمعه، هر دو شاخص نفتی همچنان در مسیر ثبت رشد حدودا ۲۰ درصدی در ماه فوریه قرار دارند. اخلال در عرضه نفت آمریکا به دلیل موج سرما و خوش بینی نسبت به توزیع واکسن و افزایش تقاضا برای مصرف سوخت از عوامل اصلی این رشد قیمت عنوان شده است.

سرمایه گذاران احتمال می دهند که نشست هفته آینده سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش منجر به بازگشت نفت بیشتری به بازار شود، زیرا با توجه به جهش اخیر قیمت ها و احتمال بهبود وضعیت تقاضا در نتیجه توزیع واکسن، تولیدکنندگان احساس می کنند که اکنون زمان بازگشت به بازار است.

در عین حال به دلیل افت تقاضا برای نفت از سوی پالایشگاه های آمریکا به دلیل موج سرمای هفته گذشته، نفت خام آمریکا با یک عامل کاهنده قیمت داخلی نیز مواجه است.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا