كشاورزی و دامپروری

افزایش قیمت گوشت قرمز مقطعی است

رئیس مرکز اصلاح نژاد دام گفت: افزایش قیمت گوشت در بازار، مقطعی است و پیش بینی می‌کنیم قیمت آن در بازار پایین بیاید.

به گزارش آرمان اقتصادی، مختار عباسی اظهار کرد: در حال حاضر قیمت فروش دام زنده به صورت میانگین در خصوص دام سنگین، حدود کیلویی ۴۲ تا ۴۳ هزار تومان و در خصوص دام سبک نیز حدود کیلویی ۵۰ هزار تومان است که اگر با فرمول‌های موجود محاسبه شود قیمت گوشت دام سنگین در بازار باید حدود ۱۰۵ هزار تومان و دام سبک هم حدود ۱۲۰ هزار تومان باشد.

وی ادامه داد:اما در حال حاضر به طور متوسط این قیمت‌ها ۱۰ تا ۱۵ درصد بیش از آنچه باید باشد است.

همچنین بخوانید

عباسی گفت: امروز در جلسه‌ای این موضوع با حضور تشکل‌های دامی مورد بررسی قرار می‌گیرد تا علل گرانی گوشت در بازار ریشه یابی شود.

آخرین اخبار اقتصادی در توئیتر پایگاه خبری آرمان اقتصادی. (کلیک کنید)

رئیس مرکز اصلاح نژاد دام افزود: باید این موضوع مشخص شود در شرایطی که دامدار به سختی سود معقول بدست می‌آورد چگونه برخی واسطه‌ها از قیمت بالای گوشت، منتفی می‌شوند.

وی تاکید کرد: بدون شک، وجود واسطه‌ها و مشکلات شبکه توزیع از علل افزایش قیمت گوشت در بازار است.

عباسی ادامه داد: قیمت‌ها در درب گشتارگاه و قصابی مشخص اند و به نظر می‌رسد نظارت بر توزیع برای جلوگیری از گرانفروشی، امری بسیار مهم است چرا که در جا‌هایی قیمت را بی ضابطه بالا می‌برند و کسی هم از این فروشندگان نمی‌پرسد که گوشت را با چه قیمتی خریده اند و چرا با قیمت بالاتر از آنچه که باشد به فروش می‌رسانند.

رئیس مرکز اصلاح نژاد دام گفت: باید نظارت‌ها بیشتر شود البته همه دستگاه‌های نظارتی وظیفه خود را می‌دانند و انتظار داریم که با افزایش نظارت جلوی گرانفروشی گرفته شود.

وی افزود: همیشه در این ایام افزایش قیمت است، اما در سطح کلان با توجه به شیوع کرونا و کاهش مصرف، می‌توان گفت این افزایش قیمت مقطعی است و پیش بینی می‌کنیم این قیمت‌ها کاهش یابند و حتماً مخصوصاً​ در سال جدید همزمان با کاهش قیمت از اردیبهشت به بعد با انباشت دام هم مواجه خواهیم شد.

رئیس مرکز اصلاح نژاد دام تصریح کرد: به همین دلیل از دامداران می‌خواهیم اکنون که موقعیت مهیاست، دام خود را عرضه کنند تا بعداً با مشکلی مواجه نشوند و دامشان روی دست شان نماند.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا