انرژی

تأمین مالی طرح‌های نوسازی شبکه فرسوده برق در سال ۱۴۰۰

نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای به وزارت نیرو اجازه دادند نسبت به تأمین مالی طرح‌های نوسازی شبکه فرسوده برق کشور در سال آینده اقدام کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز شنبه و در جریان بررسی جزئیات لایحه بودجه در بخش درآمدی بند الحاقی ۳ تبصره ۱۵ را به تصویب رساندند که براساس آن، تعرفه سوخت نیروگاههای خود تأمین که بنا به اعلام وزارت نیرو اقدام به تحویل تمام یا بخشی از برق تولیدی خود به شبکه سراسری می کنند، به میزان سوخت مصرفی برای برق تحویل شده به شبکه در ساعات اوج مصرف (در تابستان)، معادل تعرفه سوخت نیروگاهی بر اساس متوسط بازدهی نیروگاه‌های حرارتی سال ۱۳۹۷ تعیین می‌شود.

به موجب مصوبه مجلس در بند الحاقی ۴ تبصره ۱۵، به شرکت‌های تابعه و وابسته به وزارت نیرو اجازه داده می‌شود با رعایت ملاحظات امنیتی کشور از محل ساماندهی، بهینه‌سازی و تغییر کاربری بخشی از املاک و دارایی های خود و احداث، بازسازی و بهره برداری از آن ها با مشارکت اشخاص حقیقی و حقوقی خصوصی، نسبت به تأمین مالی طرح‌های نوسازی شبکه فرسوده برق کشور اقدام کند.

به موجب این مصوبه آیین نامه اجرایی نحوه محاسبه عوارض تغییر کاربری، نقل و انتقال املاک و پروانه های ۹۹ ساختمانی مدت دو ماه از تاریخ ابلاغ این قانون توسط وزارت نیرو با همکاری دستگاههای ذیربط تهیه می شود و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

همچنین رییس مجلس‌ بند الحاقی ۲ تبصره ١۵ در مورد نحوه محاسبه و دریافت متوسط بهای انرژی برق تحویلی به صنایع فولادی، آلومینیوم، مس، فلزات اساسی و کانی‌های فلزی، واحدهای پالایشگاهی و پتروشیمی را برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع کرد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا