انرژی

سقوط واردات نفت ماهانه آمریکا از کشورهای اوپک

آمار ماهانه اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان داد واردات نفت آمریکا از کشورهای اوپک در دسامبر به پایینترین حد از سال ۱۹۷۳ سقوط کرد.

به گزارش آرمان اقتصادی، واردات نفت آمریکا از کشورهای اوپک در دسامبر به ۳۳۶ هزار بشکه در روز رسید که ۲۳۷ هزار بشکه در روز کمتر از نوامبر و حدود یک میلیون بشکه در روز کمتر از دسامبر سال ۲۰۱۹ بود. آمار دسامبر پایینترین میانگین واردات ماهانه آمریکا از کشورهای عضو اوپک از ژانویه سال ۱۹۷۳ تاکنون به شمار می رود.

آمار پایین تر تا حدودی منعکس کننده این موضوع است که واردات نفت از اکوادور که دیگر عضو اوپک نیست و در ژانویه سال ۲۰۲۰ از این گروه خارج شد، در آمار اوپک قرار نمی گیرد.

عربستان سعودی در میان کشورهای عضو اوپک، در دسامبر بیشترین نفت را به آمریکا فرستاد و ۱۱۱ هزار بشکه در روز نفت به این کشور صادر کرد. پس از آن عراق با صادرات ۸۹ هزار بشکه در روز، دومین صادرکننده بزرگ عضو اوپک به آمریکا بود. اکوادور در دسامبر ۱۶۳ هزار بشکه در روز نفت به آمریکا صادر کرد.

صادرات نفت عربستان سعودی به آمریکا طی سالیان اخیر به طور مستمر کاهش پیدا کرده و از میانگین حدود ۱.۱ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۱۶ به حدود ۵۰۰ هزار بشکه در روز در سالهای ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ رسید.

بر اساس گزارش آرگوس، در میان همه کشورها، کانادا بزرگترین صادرکننده نفت به آمریکا بود و ۳.۸ میلیون بشکه در روز نفت به همسایه خود فروخت.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا