بین الملل

عواقب اقتصادی تایید دست داشتن ولیعهد عربستان در قتل خاشقجی

یک مقام سابق دولت اوباما می‌گوید تأیید اقدامات ولیعهد عربستان در قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار واشنگتن پست، صندوق سرمایه‌گذاری عربستان را در معرض عواقب بدی قرار خواهد داد. 

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، یک مقام سابق دولت اوباما می‌گوید تأیید اقدامات ولیعهد عربستان در قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار واشنگتن پست، صندوق سرمایه‌گذاری عربستان را در معرض عواقب بدی قرار خواهد داد.

صندوق سرمایه‌گذاری سعودی که ریاست آن بر عهده محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان است، در خرید هواپیمایی که قاتلان خاشقجی را به ترکیه انتقال داده، نقش داشته است.

جوئل روبین، معاون سابق وزارت خارجه آمریکا در دولت اوباما، می‌گوید: تأیید این موضوع می‌تواند این صندوق را در معرض تحریم‌های حقوق بشری آمریکا قرار دهد.

دولت بایدن دیشب گزارشی را منتشر کرد که در آن اعلام شد محمد بن سلمان قتل جمال خاشقجی را تأیید کرده است. این گزارش قبلاً محرمانه طبقه‌بندی شده بود.

توجه تازه جهانی به قتل بی‌رحمانه جمال خاشقجی می‌تواند برای عربستان دردسرساز باشد، آن هم در شرایطی که این کشور می‌خواهد خود را به عنوان مقصد جذابی برای توریسم و سرمایه‌گذاری معرفی کند.

به دنبال انتشار این گزارش شاخص سهام ام‌اس‌سی‌آی آی‌شرز عربستان سعودی ۱.۹ درصد سقوط کرد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا