انرژی

برق امید فرصتی برای صنعت برق است

وزیر نیرو بر لزوم توسعه آداب، اخلاق و فرهنگ مصرف بهینه به سایر عرصه ها و نهادینه سازی فرهنگ صحیح مصرف به عنوان یک کار اخلاقی و غیرقابل بازگشت در جامعه تاکید کرد و گفت: برق امید فرصتی برای صنعت برق است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، رضا اردکانیان در نشست سراسری بررسی روند اجرای”برق امید” که از طریق ویدیو کنفرانس و برقراری ارتباط تصویری با شرکتهای توزیع برق در مرکز پایش صنعت برق برگزار شد، برق امید را فرصتی در اختیار صنعت برق عنوان کرد تا این صنعت پیشرو با ریل گذاری مناسب، بستر پایدار شدن مصرف بهینه انرژی در کشور را فراهم سازد.

وی تصریح کرد: اگر در مقیاس بزرگتر، برای مصرف انرژی چاره جویی نکنیم و سالانه با افزودن چند هزار مگاوات ظرفیت جدید، به مسوولیت خود در تولید دانش و ایجاد انگیزه برای اصلاح مصرف بی توجه باشیم، به لحاظ شرعی و قانونی مورد مواخذه خواهیم بود.

همچنین بخوانید

وزیر نیرو تلقی جامعه از بهینه سازی مصرف به عنوان یک امر اخلاقی را حایز اهمیت دانست و اظهار داشت: اگر مصرف بهینه را به عنوان یک امر اخلاقی بپذیریم، لازم است ابتدا خودمان به آن مقید باشیم و هرچه به مصرف صحیح  پایبند تر باشیم  در حرکت جامعه به سمت مصرف صحیح، موفق تر هستیم.

طبق اعلام توانیر، وی افزود: تجربه نشان داده سازمانهایی که به اصول اخلاقی پایبندترند، تاثیر گذاری بیشتری روی جامعه و اصلاح مصرف مردم دارند.

اردکانیان اظهار کرد: برای آنکه حاصل تلاشهای ما در بهینه سازی مصرف، اقدامی فصلی و دوره ای نباشد و به عنوان یک کار فراگیر و پایدار در جامعه نهادینه شود، لازم است با نشر آداب، اخلاق و فرهنگ مصرف صحیح این قابلیت را به سایر حوزه ها از جمله آب و فاضلاب در ستاد و مراکز استانی توسعه بدهیم و به یک جریان تبدیل کنیم.

وی منابع انسانی را محور اصلی توسعه یافتگی ذکر کرد و با اشاره به تفاهم نامه وزارت نیرو و وزارت آموزش و پرورش، استفاده از امکانات و ظرفیت قابل توجه این دستگاه از حیث فرهنگسازی و نهادینه کردن مصرف صحیح در جامعه را مورد تاکید قرار داد و ابراز امیدواری کرد با تداوم تلاشهای بخش برق، ستاد توانیر و شرکتهای ذی ربط امسال تحول معنا داری را در تحقق اهداف برق امید شاهد باشیم.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا