انرژی

نصب تجهیزات پایش منابع آب‌های سطحی و زیرسطحی ساخت داخل در استان البرز

یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان، با طراحی و ساخت تجهیزات ابزار دقیق برای مطالعات منابع آب‌های زیر سطحی توانست با اجرای پایلوت یکپارچه‌سازی داده‌های آب در استان البرز، این تجهیزات را برای پایش بهتر منابع آب‌های سطحی و زیرسطحی این استان نصب کند.

به گزارش ایسنا، حامد رضوی خسرو شاهی، مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان با بیان اینکه این شرکت دانش‌بنیان ارائه دهنده خدمات ابزار دقیق برای مطالعات آب‌های زیرسطحی، سطحی و ایستگاه‌های هواشناسی است، گفت: در این حوزه‌ها محصولات و خدمات مختلفی به نهادها و سازمان‌ها عرضه می‌کنیم.

وی انواع دستگاه‌های دیتا لاگر(ثبات داده) و مودم مخصوص آن را از محصولات تولیدی این شرکت نام برد و گفت: در ایستگاه‌های هواشناسی، داده‌های مختلفی مانند رطوبت، میزان بارندگی یا خشکی هوا، وجود دارد که توسط این دستگاه اطلاعات اخذ شده و از طریق مودم ویژه به مرکز داده‌، ارسال می‌شود.

رضوی خسروشاهی ادامه داد: یکی دیگر از تولیدات شرکت، مجموعه پارکینگ هوشمند است. در پارکینگ‌های سنتی، مشتری یا مسئول پارک، باید محل‌های مختلف را به صورت بصری چک کند تا یک جای خالی پارک در یکی از طبقات بیابد، با استفاده از این سیستم اما فرایند پارک بهینه‌تر می‌شود.

مدیر عامل این شرکت خاطر نشان کرد: در این سیستم در هر محل پارک، یک سنسور قرار می‌گیرد که خالی یا پر بودن آن را مشخص می‌کند، این سیستم از ابتدای ورود ماشین آن را به محل اولین جای پارک خالی راهنمایی می‌کند. همچنین می‌توان در ورودی هر طبقه، از طریق یک نمایشگر محل‌های وجود جای پارک را مشخص کرد تا نیازی به آن نباشد که راننده شخصاً دنبال جای پارک بگردد.

رضوی خسرو شاهی، با تاکید بر لزوم توجه به نیازهای فناورانه بخش‌های مختلف، گفت: در زمینه ابزار دقیق، در سال قبل و سال جاری، خدمات خوبی از سوی این شرکت عرضه شد و قراردادهای مختلفی با نهادهایی مانند شرکت‌های آب منطقه‌ای استان‌ها و سازمان محیط زیست منعقد شد.

بر اساس اعلام معاونت علمی ریاست‌جمهوری، وی اظهار کرد: در یکی از این قراردادها، مجری پایلوت یکپارچه‌سازی داده‌های آب در استان البرز بودیم و تجهیزات لازم برای پایش بهتر منابع سطحی و زیرسطحی آب در مناطق مختلف این استان نصب شد. تجهیزات ابزار دقیق، تولید شده در این شرکت، عموماً یک دهم قیمت نمونه‌های مشابه خارجی قیمت‌گذاری شده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا